Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر هنربر، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای ۳ هزار نفر پرونده تسهیلات معیشتی تشکیل شده است، افزود: این وام به تمامی کسانی که خانه‌هایشان در حادثه زمین‌ لرزه تخریب شده است، تعلق می‌گیرد.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۵۵ خانوار زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب برای دریافت وام معیشتی به بانک معرفی شده‌اند و ۸۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک قراداد بستهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار اسکان موقت برای زلزله زدگان اظهار داشت: ۲۵۵ اتاقک ۱۲ متری و ۳۹۶ کانکس به متقاضیان زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب تحویل شده است.

هنربر با اعلام اینکه ۳ هزار فقره پرونده اسکان دائم برای زلزله زدگان تشکیل و برای یک هزار و ۳۶۲ پرونده پروانه ساخت صادر شده است، افزود: ۲ هزار و ۶۹۲ نفر به بانک معرفی شده‌ اند و یک هزار و ۸۶ نفر نیز برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ خانوار زلزله زده مرحله اول تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و ۶۵ خانوار نیز وام بلاعوض احداثی ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند، یادآوری کرد: به منظور اسکان دائمی زلزله زدگان ‌بتن ریزی ۸۱ واحد، اسکلت ۳۳ واحد، دیوار چینی ۶ واحد و سقف بندی ۸ واحد اجرا  و یک واحد هم سفت کاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد مسکن پیگیر تامین هرچه سریع‌تر اسکان دائم دام‌ها و ارایه تسهیلات به متقاضیان است و اسکلتهای مخصوص اسکان دام آماده بوده و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و شرایط برای تحویل اسکلتها فراهم است.

هنربر، با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین آب برای شست‌ و شو و آشامیدن در مناطق زلزله زده وجود ندارد، افزود: ۳۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی با کمک خیران تامین شده‌ و به روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.

وی گفت: حدود ۲۰ واحد کانکس مجهز به حمام و سرویس بهداشتی نیز به روستاهای زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب ارسال شده و ۱۵ واحد نیز با هماهنگی امام جمعه میانه ارسال شده و مقرر شده است تا ۲۰ واحد نیز تا پایان هفته توسط مس سونگون به این روستاها ارسال شود.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی زلزله در آذربایجان شرقی سراب مدیریت بحران میانه پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی زلزله در آذربایجان شرقی سراب مدیریت بحران میانه آذربایجان شرقی زلزله در آذربایجان شرقی سراب مدیریت بحران میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عبدلی میزان بارش سال آبی گذشته آذربایجان شرقی (از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) را ۱۵۲.۳ میلیمتر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بارش سال آبی امسال نسبت به بارش ۲۳۵.۲ میلی متری بلندمدت کاهش ۳۵.۵ میلیمتری را نشان می‌دهد.

عبدلی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی از ایستگاه‌های مرند با ۲۷۲.۷ و ورزقان با ۲۷۲.۱ میلی متر گزارش شده است گفت: کمترین بارش در ایستگاه میانه به میزان ۱۲۸.۱ میلیمتر ثبت شده است.

وی بیشترین افزایش بارش استان در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مربوط به ورزقان با ۱۳۲.۵ میلی متر افزایش عنوان کرد و افزود: بیشترین کاهش بارش مربوط به چاراویماق با ۴۹.۸ میلیمتر کاهش است.

عبدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایستگاه چاراویماق ۲۸۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد در حالی که امسال ۲۳۴.۲ میلی متر بارش داشتیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در مقایسه بارش‌های فصل جاری (ابتدای فروردین تا ۱۷ اردیبهشت) نسبت به بلند مدت گفت: در بهار امسال ۷۶.۸ میلی متر بارش در استان ثبت شد که نسبت به بارش ۸۳.۷ میلی متری بلند مدت در زمان مشابه ۶.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی