Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@03:21:03 GMT

هر اونس طلا ۱۵۷۸ دلار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۴۵۵۴

هر اونس طلا ۱۵۷۸ دلار شد

ایران اکونومیست- قیمت هر اونس طلا امروز با ۲۶ دلار و ۶۲ سنت افزایش به ۱۵۷۸ دلار و ۸۲ سنت رسید.

 به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال اوج گرفتن تنش ها در خاورمیانه ارزش سهام های آسیایی از بالاترین رقم 18 ماه گذشته پایین آمده است، سرمایه گذاران در جستجو برای محلی امن برای سرمایه گذاری به سراغ بازار طلا رفته اند و همین مسئله موجب گرانتر شدن فلز زرد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ترامپ گفته واکنش نظامی ایران به شهادت سردار سلیمانی را تلافی خواهد کرد، آمریکا سطح هشدار از سوی نیروهای موشکی ایران را بالا برده است.

پارلمان عراق هم دیروز در واکنش به شهادت سردار سلیمانی از تمام نیروهای خارجی به ویژه نیروهای امریکایی خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد موسسه ای ام پی کپیتال در این باره گفت: «ریسک افزایش بیشتر تنش به وضوح بالا رفته است.» شاخص کلی ام اس سی آی در منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز شاهد افت 0.7 درصدی بود. شاخص نیکی ژاپن نیز در ابتدای معاملات این هفته تقریبا 2 درصد افت داشت. شاخص های سهام در بورس چین نیز امروز را کاهشی آغاز کرده اند.

ری آتریل، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «به نظر می رسد که تنش های ژئوپلتیک در روزهای آینده همچنان بالا خواهد بود و همین مسئله موجب تقویت قیمت طلا شده است.»

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن هم به پایین ترین رقم خود در 3 ماه گذشته رسید.

دیروز همچنین ایران اعلام کرد که به انجام تعهدات خود در قالب برجام پایان می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 26 دلار و 62 سنت افزایش به 1578 دلار و 82 سنت رسید. قیمت فلز زرد در بازار آمریکا هم امروز با 28 دلار و 70 سنت افزایش به 1581 دلار و 70 سنت رسید.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت طلا بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 535 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 38 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 42 میلیون و 650 هزار تومان است.

آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 24 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 200 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 315 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد

 

در معاملات امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 491 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 342 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت دلار امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی