Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا متین‌پور با اشاره به فعالیت خیریه‌ها در اصفهان گفت: حدود ۶۰۰ خیریه در اصفهان در حال فعالیت هستند که متاسفانه نظارت کافی بر آنان وجود ندارد.

«محمدرضا متین‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، پیرامون فعالیت خیریه‌های محلی در سطح استان اظهار داشت: امروز نزدیک به 950خیریه ثبت شده و ۶۰۰ خیریه فعال در اصفهان وجود دارد؛ این خیریه‌ها، از ۳ نهاد فرمانداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد مجوز می‌گیرند اما متاسفانه نظارت کافی بر فعالیت‌های آنان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان، با بیان اینکه برخی از خیریه‌ها از این عدم نظارت سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: همه ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از خیریه‌ها، واقعا افراد و نهادهای خوبی هستند و فعالیت‌های شفاف و درستی دارند اما متاسفانه با توجه به این عدم نظارت کافی، برخی از خیریه‌ها عملکرد مبهمی دارند و گاه می‌بینیم که کارکرد‌های سیاسی، کارکردهای اقتصادی و غیره دارند.

 

وی درباره هم‌افزایی کمیته امداد و خیریه‌های خاطرنشان کرد: همکاری و هم‌افزایی ما با خیریه‌ها به این صورت است که خیریه‌ها برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و چنانچه برنامه مناسبی باشد، ما حمایت و همکاری می‌کنیم. به طور مثال خیریه حضرت ابوالفضل(ع) که در زمینه بیماران کلیوی و قلبی فعالیت می‌کند، برای بیماران نیازمند پیوند، بیماران بی‌بضاعت را به ما معرفی می‌کند و ما تحقیق می‌کنیم و اگر واقعاً بی‌بضاعت باشد، ۲۰ میلیون از هزینه پیوند را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

 

متین‌پور با اشاره به برنامه کمیته امداد برای ساماندهی خیریه‌ها افزود: ما برای ساماندهی خیریه‌ها برنامه داشتیم و چند سال پیش از تمام خیریه‌های اصفهان دعوت کردیم که از بین خودشان یک هیئت یا سندیکا انتخاب کنند و از این طریق نظارتی بر فعالیت‌ها خودشان داشته باشند ولی متاسفانه در آن برنامه حتی یک خیریه‌ هم شرکت نکرد و ما تقریبا از نظارت بر خیریه‌ها ناامید شدیم.

 

وی با اشاره به مراکز نیکوکاری محله‌محور کمیته امداد افزود: تقریبا ۴ سال است که در کمیته امداد کشور، این برنامه شروع شده است که مراکزی با عنوان مراکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدپایگاه زیر نظر خود کمیته امداد تاسیس کنیم و بر فعالیت‌های آنان نظارت کنیم. در سال گذشته در این موقع ۶۰ مرکز نیکوکاری در اصفهان فعال بود که این عدد در حال حاضر به ۱۳۷ مرکز نیکوکاری رسیده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان با تاکید بر نظارت کمیته امداد بر مراکز نیکوکاری تصریح کرد: نکته مثبت این مراکز این است که ما به طور دقیق بر آن‌ها نظارت می‌کنیم. از افراد و شخصیت‌ها گرفته تا شماره حساب‌ها و دریافت‌ها و پرداخت‌ها همگی با نظارت ما انجام می‌شود. خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در این مراکز رخ می‌دهد. این مراکز نیازمندان محله را شناسایی کرده و به دستگیری از آنان می‌پردازد؛ از توانمندان محله برای کمک به این نیازمندان کمک می‌گیرد و اگر لازم بود، آن‌ها را به معرفی می‌کند و ما به آن‌ها کمک می‌کنیم.

 

وی درباره فعالیت‌های مراکز نیکوکاری ادامه داد: برخی از این مراکز، در محلات، مراکز اشتغال دایر کرده‌اند و به عنوان مثال زنان محله که درآمد خانواده آن‌ها پایین است، در ساعات بیکاری خود در این مراکز که به محل زندگی آن‌ها نیز نزدیک است مشغول به کار می‌شوند و به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

 

متین‌پور از همکاری کمیته امداد با آستان قدس رضوی و سپاه در مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با آستان قدس رضوی، خادم‌یاران آستان قدس به مراکز نیکوکاری ما معرفی و ساعاتی از وقت خود را به خدمت به محرومان محله خود می‌پردازند. همچنین سپاه پاسداران نیز که در نظر داشت که پایگاه‌هایی با عنوان پایگاه‌های مهر و امید در محله‌ها ایجاد کند که این با هماهنگی‌ها و توافقات انجام گرفته، این پایگاه‌ها با مراکز نیکوکاری کمیته امداد تلفیق شدند تا این مراکز علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی نیز داشته باشند./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی کمیته امداد امام خمینی ره استان اصفهان مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند