Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرهاد دژپسند با بیان این که رفتار جهادی، اخلاص، پشتکار و ولایتمداری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگو و ملاک عمل همه به خصوص مدیران و کارگزاران در کشور قرار گیرد گفت: آنچه که در حال حاضر می تواند کشور را در موقعیت امن قرار دهد خلق و خو و همینطور رفتار جهادی این شهید والا مقام است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آمریکایی ها ضمن دست زدن به ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اعلام می کنند تحریم های ایران را هم تشدید خواهند کرد حال این تلاش ها و اظهارنظرها از سوی آمریکایی ها در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است چه معنی می تواند داشته باشد، اظهارداشت: اینکه آمریکا چنین موضع گیری داشته باشد چیز بعید و غریبی نیست چون خوی ددمنشانه و شیطانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نحوه به شهادت رساندن سردار والا مقام و قهرمان ایران حاج قاسم سلیمانی موید همین حرف است اما آنچه که می تواند ایران را در موقعیت امن قرار دهد خلق و خو و رفتار جهادی این شهید والا مقام است.

وی افزود: اگر اراده راسخ وجود داشته باشد و با یک برنامه ریزی مناسب امکانات موجود کشور به شکل حداکثری مورد استفاده قرار گیرد و همینطور در روابط با هم خلق و خوی سردار سلیمانی یعنی أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم رعایت شود به شکست کشاندن برنامه های دشمن خیلی سخت نیست مشروط به اینکه همین روحیات و خلقیات حفظ و ملاک عمل قرار گیرد.

دژپسند در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از آرمان هایی که سردار سلیمانی بخاطر آن به شهادت رسید مقابله با استکبار جهانی بود و امروز کشور درگیر جنگ و تحریم اقتصادی است برای اینکه پاسخ خون این شهید بزرگوار به احسن وجه داده شود در عرصه اقتصاد چه باید کرد، اظهارداشت: تجارت خارجی ایران به رغم تمامی تحریم ها و محدودیت های بین المللی در طول 14 ماه گذشته کم و بیش مشابه سال قبل اتفاق افتاد و در ضمن تراز بازرگانی کشور هم مثبت بوده است.

وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه به 7.1 درصد رسیده بود که بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران این عدد هم اکنون روی خط 3.2 درصد قرار دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران رشد اقتصادی غیر نفتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری مثبت و همینطورنرخ بیکاری تابستان 98 نسبت به 97 کاهشی بوده است.

وی افزود: این موارد و مسائل نشان می دهد به رغم تمامی فشارها و محدودیت ها می توان مسیر مدنظر را با قدرت هرچه تمامتر دنبال کرد به شرط اینکه نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید افزایش یابد.

دژپسند اظهارداشت: هم اکنون 50 درصد ظرفیت صنایع کشور در حال استفاده و بقیه خالی است حال اگر این ظرفیت ارتقاء پیدا کند همگان شاهد رونق تولید و اشتغال افزایی بیشتر در جامعه خواهند بود.

وی گفت: عامل دوم اینکه بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه توسعه پیدا کند و این بازارها هم به کالاها و محصولات ایرانی به شدت نیاز مند هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: میزان صادرات غیر نفتی ایران به رغم تمامی فشارها و محدودیت ها در 9 ماهه سال جاری 32 میلیارد دلار بوده که عدد قابل توجهی است.

وی بیان داشت: نکته سوم اینکه باید بتوان در بخش حکمرانی برهزینه های دستگاه های اجرایی دولتی با رویکرد انضباط مالی کاهش داد تا نیاز به استفاده از منابع نفتی به حداقل ممکن برسد.

دژپسند در ادامه یادآورشد: مودیان مالیاتی نیز در این شرایط سخت تحریمی و اقتصادی مالیات های خود را به موقع پرداخت تا دولت در اداره کشور کمتر نیازمند به منابع نفتی پیدا کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر اقتصاد وزیر اقتصاد شهادت تشییع پیکر سپاه پاسداران تحریم های امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم