Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:54:50 GMT

نام های بیگانه بر سر در واحدهای صنفی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۰۴۵۸

نام های بیگانه بر سر در واحدهای صنفی ممنوع است

حسین ابراهیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از مراجعه های روزانه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط به عنوان سردر واحدهای صنفی است و در راستای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، سامانه برخط سردر واحدهای صنفی به آدرس Sardarasnaf.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس عموم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مرجع صدور مجوز نصب تابلو می‌باشد، تصریح کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تشخیص رعایت اجرای قانون و مفاد دستورالعمل شرایط متن نوشتار و طرح تابلوهای معرف کاربری مصوب‌ شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی است و شهرداری‌ها و مراجع صدور مجوز فعالیت به‌عنوان متولیان ذی‌ربط و پلیس اماکن به عنوان ضابط اجرایی موظف به همکاری با این ادارات هستند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: خوانا و قابل تشخیص بودن خط و نحوه درج و استفاده از خط و زبان فارسی در مطالب تابلوها، رعایت نسبت ۷۰ درصد خط فارسی به ۳۰ درصد خط بیگانه در تمامی تابلوهایی که کاربری دو زبانه دارند و مطابقت مطالب تابلو با الگوهای دستوری و املای زبان فارسی از جمله مواردی است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مرجع صدور تأییدیه نوشتار و طرح تابلو در استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
ابراهیمیان تأکید کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، می‌توانند نام پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه یاد شده ثبت نموده و آخرین وضعیت درخواست‌های خود را از این طریق مشاهده و پیگیری نمایند.

برچسب‌ها فرهنگی اصناف گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی اصناف گیلان فرهنگی اصناف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی