Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پانزدهم دی امسال و پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد که اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما هم ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

ترامپ تهدید کرد که اماکنی را هدف قرار خواهد داد که از نظر "فرهنگی" برای ایران اهمیت دارد و این کار را بسرعت و سخت انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره این تهدید افزود: حفاظت از میراث و مراکز فرهنگی، یک موضوع انسانی، اخلاقی و بشری است و حتی فارغ از معاهدات بین‌المللی، حفظ و حراست از آنها بر عهده همه انسانهاست.

فریدون الله‌یاری با بیان‌اینکه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی مختلف برای حفاظت از میراث و آثار فرهنگی و تاریخی در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس این معاهدات از جمله لاهه، تعرض به میراث فرهنگی حتی در جنگ بین کشورها، امری خلاف قوانین بین الملل است و جنایت جنگی به شمار می‌آید.

وی با بیان‌اینکه رییس جمهوری امریکا با گستاخی در تهدید مراکز فرهنگی ایران، ماهیت واقعی خود و روی دیگر سکه را نشان داد، تصریح کرد: ترامپ علاوه بر صدور دستور ترور سردار بزرگ کشورمان، تهدید به حمله به مراکز فرهنگی کشوری می‌کند که یکی از پایگاه‌های مهم تمدنی بشریت است.

الله‌یاری با تاکید براینکه میراث فرهنگی کشورمان، میراث جهانی و بشری است، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی نیز بر اثر حمله‌های هوایی رژیم بعث عراق تعدادی از آثار تاریخی کشورمان از جمله در اصفهان آسیب دید اما حتی صدام نیز با آن همه شرارت به خود اجازه نداد که میراث فرهنگی کشورمان را تهدید و تخریب کند.

وی با اشاره به انعقاد کنوانسیون ۱۹۷۲ میلادی سازمان یونسکو در راستای حفاظت از آثار تاریخی و ثبت جهانی آنها اضافه کرد: حدود ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا این معاهده را امضا کرده‌اند و ملزم به حفاظت از میراث فرهنگی جهانی هستند.

در پی توییت رییس جمهوری امریکا مبنی بر حمله به ۵۲ نقطه از جمله مراکز فرهنگی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در رشته توییتی نوشت: دونالد ترامپ که با ترورهای بُزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، باردیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» کرده است.

ظریف تاکید کرد: هدف گرفتن اماکن فرهنگی، یک جنایت جنگی است؛ پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

ظریف تاکید کرد: یادآوری برای آنانی که توهم تقلید از جنایات جنگی داعش با هدف قراردادن میراث فرهنگی ما را دارند طی چند هزار سال تاریخ، وحشی‌ها آمده‌اند و شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای مهم را با خاک یکسان کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند اما اکنون آنها کجا هستند، ولی ما همچنان با سربلندی این جا هستیم.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز روز دوشنبه نیز با انتشار تصاویری از بناهای فرهنگی و تاریخی اصفهان به تهدید رییس جمهوری آمریکا علیه اماکن فرهنگی ایران واکنش نشان داد و تاکید کرد: میراث فرهنگی متعلق به تمام بشریت است.

حدود ۲۷ اثر تاریخی و فرهنگی کشور ایران در یونسکو ثبت جهانی شده که هفت اثر از بین آنها شامل میدان امام، عمارت کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع عتیق و قنات‌های مون، وزوان و مزدآباد از استان اصفهان است.

برچسب‌ها توئیت اصفهان میراث فرهنگی ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توئیت اصفهان میراث فرهنگی ترامپ دونالد ترامپ جواد ظریف دونالد ترامپ توئیت اصفهان میراث فرهنگی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد

عصر ایران - در پی انتشار خبری با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» وزارت ارشاد توضیحاتی ارسال کرد که عینا در ادامه می خوانید:

جوابیه وزارت فرهنگ به خبر سایت عصر ایران با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» 

در پی انتشار مطلبی در سایت عصر ایران با عنوان«مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» در تاریخ 11 اردیبهشت 1403 که در این لینک چاپ شده و در مطلب مذکور آمده که «فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است»؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده مطلب می توانست با جستجویی ساده در اینترنت از شرایط ساخت مهر ادارات و سازمان‌های دولتی مطلع شود. برای نمونه به لینک زیر مراجعه شود: 
قوانین-و-مقررات-ساخت-مهر

توجه به این نکته مهم ضروری است که سازنده مهر در صورت ارائه نامه مرکز حراست، مجاز به ساخت مهر اداره دولتی است و به طور یقین صدور نامه مرکز حراست دستگاه دولتی نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه و گردش کار لازم است.

از این رو تاکید می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات تنها در مدت چهار روز ساخت مهر توسط دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده است و خبر درج شده در سایت عصرایران بدون توجه به مقررات خاص ساخت مهرهای دولتی تهیه شده و از این رو  مقایسه ساخت مهر برای اشخاص غیردولتی (در کمتر از یک ساعت) با ضوابط ساخت مهر برای دستگاه های دولتی قیاس صحیحی نیست و به جاست که نسبت به تصحیح خبر توسط عصرایران اقدام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد