Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان توکلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: از سال ۱۳۹۴ با ابلاغ قانون کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح کشور و استان بیش از ۵۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان معادل ۳۶.۹ درصد در قالب نقشه‌های منابع طبیعی در سامانه  اداره ثبت اسناد و املاک تثبیت شده است.

به گفته وی، از این میزان ۳۳۱ هزار و ۴۲۳ هکتار معادل ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد منجر به صدور سند تک برگ به نام دولت شده است.

وی، با اشاره به برنامه ششم توسعه، حدنگاری و صدور سند تک برگی برای اراضی ملی استان از برنامه‌های در دست اقدام است که در صورت تامین اعتبار لازم این امر محقق خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: با اجرای طرح صدور سند تک برگی و حدنگاری داده‌های دقیق فنی و حقوقی و نقشه‌ها با دقت بالا در راستای اجرای طرح‌های مطالعاتی و زیربنایی این حوزه از جمله آمایش سرزمین اجرا می‌شود که این امر در پروژه حدنگاری اراضی ملی محقق می‌شود.

وی گفت: در این طرح تهیه و بازنگری نقشه‌های سنواتی، جدیدترین و دقیق‌ترین فناوری‌های موجود حوزه نقشه برداری، فهرست کاملی از داده‌های مکانی نیز در پایگاه‌ها و بسترهای نرم‌افزاری موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور بارگذاری می‌شود.

به گفته وی، طرح کاداستر (حدنگاری نقشه ها آنالوگ و قدیمی ) در راستای رفع تداخلات ملی و مستثنیات و تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی، حفظ حقوق دولت در انواع اراضی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و بهره‌برداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، سیدمهدی هاشمی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو و اظهار کرد: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضامحور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکان اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول به‌وسیله اسناد مالکیت رسمی دارند، افزود: متأسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص پیدا کرده است و به‌ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قراردادهای نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقیمانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

کد خبر 749940

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد