Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا ریاحی با اعلام اینکه تأمین برق حرم مطهر رضوی با اطمینان بیشتر انجام می‌شود گفت: با رعایت الگوی مصرف برق، تابستان سال آینده در شهر مقدس مشهد خاموشی نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ریاحی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون وضعیت تأمین برق در خراسان رضوی اظهار کرد: پروژه‌های مهمی همچون پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا(ع) در نزدیکی حرم مطهر با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر انجام شده که در آینده تأمین برق ۴ پست ۱۳۲ کیلوولت را در مشهد بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه اولین پست ۴۰۰ کیلوولتی است که در داخل بافت شهری مشهد احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اعلام اینکه تأمین برق شهر مشهد برای آینده بیمه خواهد شد گفت: تأمین مطمئن برق شهر مشهد خصوصاً حرم مطهر رضوی با اطمینان بیشتر انجام می‌شود.

وی افزود: پست ۴۰ کیلولت زکریا در ضلع جنوبی شهر مشهد با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر که تأمین بخش عمده‌ای از برق شهر مشهد را برعهده دارد از تابستان سال جاری برق‌دار شده است.

ریاحی تصریح کرد: اگر امسال این پست زکریا به بهره‌برداری نمی‌رسید مجبور به انجام خاموشی شهر در تابستان می‌بودیم که به همت متخصصان و فعالیت شبانه‌روز به موقع به بهره‌برداری رسید و دچار خاموشی در شهر نشدیم.

وی با بیان اینکه توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب در رینگ شمالی شهر مشهد انجام شده و خط ۴۰۰ کیلوولت به طول ۷ کیلومتر محقق شده است افزود: شهر مقدس مشهد از طریق دو پست مطمئن تأمین برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این پست‌ها این است که زیرساخت‌های اصلی تأمین برق شهر را به انجام می‌رسانند و بار اصلی تأمین برق مشهد بر عهده این پست‌ها است.

وی افزود: با رعایت الگوی مصرف برق، تابستان سال آینده در شهر مقدس مشهد خاموشی نخواهیم داشت لذا مردم در مصرف این انرژی پاک که هزینه‌های زیادی برای کشور در برداشته، بهینه استفاده کنند.

ریاحی خاطرنشان کرد: پست امام رضا(ع) به‌صورت جی‌آی‌اس، اجرا شده چراکه در محدوده‌های شهری به دلیل رعایت مبلمان شهر و اینکه باید فضای محدودی را اشغال کنیم این پست‌ها به صورت کامپکت در زمینی محدود اجرا شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد

مصطفی مهدوی ارفع گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.

مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد