Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: با هدف آگاهی بخشی و ارتقای انضباط در رفتارهای ترافیکی با رویکرد کاهش تخلفات و پیشگیری از بروز تصادفات، طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در گلستان اجرا می شود.

الهه غیناقی افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی، از حضور موثر زنان گلستان برای ترویج صحیح عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

با همکاری اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان و اداره کل بهزیستی، دوره آموزشی ویژه ۳۰ خانوار اتباع خارجی دارای معلول در گرگان و گنبد کاووس برگزار شد.

همچنین در این دوره آموزشی به خانوارهای دارای فرزند معلول، بسته های بهداشتی به ارزش هر کدام ۱۵ میلیون ریال از طرف کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اهدا شد.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این استان موفق به شناسایی و دستگیری یکی از سوداگران مرگ شدند.

سردار روح الامین قاسمی اظهار داشت: خودروی متهم که قصد داشت مواد افیونی را از جنوب کشور وارد استان گلستان کند در جاده توسکستان شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن ۲۱۰ کیلو تریاک کشف گردید.

**

مدیر امور آب و فاضلاب آق قلا گفت: امسال و با هدف بالا بردن کیفیت آب مصرفی شهروندان و ارایه خدمات مطلوب آبرسانی، ۳ هزار و ۷۸۶ آزمون کلرسنجی انجام شد.

**

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان این استان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی، در طرح "امداد فرهنگی" به بچه‌های محروم روستایی و کم برخوردار استان خدمات فرهنگی ارایه می‌دهد.

در این طرح، مربیان مراکز ثابت و سیار کانون گلستان، با حضور در مناطق روستایی ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند قصه گویی، بازی و سرگرمی، نقاشی، نمایش فیلم و کاردستی، هدایایی را به کودکان و نوجوانان این روستاها اهدا می کنند.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان شعر فجر در این استان خبر داد و گفت: این رویداد ادبی در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار می شود.

عادله کشمیری بیان کرد: علاقه مندان تا ۱۰ بهمن مهلت دارند آثار خود را در قالب های کلاسیک و آزاد ارسال کنند.

**

 کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده در مسجد آخوند سخندان محله چمران مسکن مهر مروارید بندرترکمن برگزار شد.

**

فرماندار آق قلا از معرفی هفت هزار و ۱۴۴ پرونده متقاضیان این شهرستان برای برخورداری از تسهیلات و کمک های بلاعوض دولت در مناطق سیل زده خبر داد.

**

با تلاش اکیپ فنی مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی مراوه تپه، شکستگی لوله ۲۵۰ پلی اتیلن خط انتقال شهر مراوه تپه رفع شد.

**

فرماندار گمیشان گفت: به جای طرح اجرای محرومیت زدایی برای این شهرستان باید با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود برای رفع این مشکلات استفاده کرد.

احمد دستمرد اظهار داشت: وجود دریا به عنوان یک ظرفیت مهم در پرورش آبزیان از جمله ماهیان خاویاری می‌تواند زیربنای مهمی برای ایجاد شغل و درآمد پایدار گمیشان باشد.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی ترافیک تصادفات رانندگی خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است