Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@05:03:51 GMT

وداعی تلخ با سردار مهربانی / کرمان سراسر اندوه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۷۵۲۳

وداعی تلخ با سردار مهربانی / کرمان سراسر اندوه شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ با ورود پیکر مطهر شهید حاج قاسم شهر کرمان را شوری عجیب در بر گرفته است؛ همگان در تکاپو هستند تا بهترین میزبان برای میهمانان سردار باشند، موکب هایی برای پذیرایی از عزاداران ایشان در سراسر شهر ایجاد شده و حتی خانواده‌های کرمانی در منازل خود را برای میزبانی از آنها باز گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارادتمندان به سردار سلیمانی از دیگر شهرهای کشور به کرمان سفر کرده‌اند و حالا ما وظیفه میزبانی از آنها را داریم و باید به شیوه مهمان نوازی سردار میزبان میهمانانش باشیم و سنگ تمام بگذاریم.

مردم در سه نقطه شهر بیشترین تجمع را دارند؛ مقابل خانه سردار سلیمانی (موسوم به بیت الزهرا)، مصلی و اطراف گلزار شهدا که البته از دوشنبه شب به دلیل نیاز به ایجاد برخی زیرساخت‌ها امکان ورود به صحن گلزار شهدا وجود ندارد. برخی هم در قالب دسته جات عزاداری در گوشه و کنار شهر به عزاداری مشغولند و کرمانی‌ها امشب خواب را بر چشمان خود حرام کردند.

پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی بعد از حضور در شهرهای اهواز، تهران و قم راهی دیار کریمان شده است و قدم بر دیدگان اشک بار کرمانی‌ها گذاشته است و حالا کرمان مهمانی عزیز و گرانقدر دارد؛ مهمانی که این بار آمده تا برای همیشه در زادگاهش و در کنار همرزمانش بماند و پناهگاهی باشد برای ساکنان این دیار که هر گاه دلشان از دنیا گرفت در کنار آرامگاهش حضور پیدا کرده و با سردار نجوا کنند.

اما از ساعاتی پیش مصلی کرمان حال و هوای دیگری دارد؛ جمعیت زیادی از مردم در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان گرد هم آمده‌اند تا آخرین شب را در کنار سردار شهید سلیمانی باشد؛ آمده‌اند با سردار دل‌ها وداع کنند و با او عهد ببنند و بگویند اجازه نمی‌دهند مسیر و راهش متوقف شود. آخر چگونه با شما وداع کنیم عزیز دل دیار کریمان؟ این داغ تا همیشه تاریخ بر دل‌های ما می‌ماند اما دشمنان بدانند که سلیمانی های ایران زمین اجازه نمی‌دهند راه و هدف این سردار دلاور فراموش شود و این خاک سردار خیز است و قهرمان پرور.

سردار سلیمانی برای مردم کرمان قهرمانی بزرگ و عزیز است که امنیت را برایمان به ارمغان آورد و یاد و خاطره‌اش تا ابد در اذهان هر انسان آزادی خواهی باقی می‌ماند. سردار مهربانی در زمان حیاتشان هم به شهید زنده مشهور بودند و فرزندان شهدا به ایشان به چشم پدرشان نگاه می‌کردند و حالا غم سنگین از دست دادنش بر دل‌های همه ما چیره شده است.

شهید حسین پور جعفری از همرزمان سردار قاسم سلیمانی هم دیگر شهید گرانقدری است که به همراه سردار سلیمانی در کرمان تشییع و خاکسپاری می‌شود؛ این شهید بزرگوار به همراه دیگر شهدای مقاومت در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.

شهید جعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی است. او در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر هم دستیار ویژه شهید سلیمانی بود.

پیکرهای مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پور جعفری ساعت ۷و ۳۰ دقیقه صبح سه شنبه از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود و بنا به وصیتش در جوار همرزم شهیدش به خاک سپرده می‌شود. پیش بینی می‌شود این آئین با حضور میلیونی اراداتمندان سردار سلیمانی همراه باشد و استان کرمان در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر است؛ حماسه‌ای از جنس سپاس و قدردانی از فرمانده ای که در مقابله با دشمنان شجاع و دلیر بود و در برخورد با مظلومان مهربان و یاری رسان.

کد خبر 4818617

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت شهادت قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت خطبه های نماز جمعه قزوین مشهد شیراز بارش برف گرگان شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما / حمایت ویژه دولت از ماماها

آفتاب‌‌نیوز :

 شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته هزار و ۵۷۰ ماما در سراسر کشور با مجوز سازمان امور استخدامی کشور جذب شده‌اند و تعدادی از ماما‌ها در سراسر کشور تبدیل وضعیت شده اند.

به گزارش وبدا، دبیر ستاد ملی جمعیت تاکید کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت ما مکلف بوده که حمایت ویژه‌ای از ماما‌ها انجام بدهیم.

محبی تبار همچنین گفت: دولت تمام تلاش خود را برای گروه‌های مختلف مامایی انجام خواهد داد.

مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار و در این مراسم از برخی ماماها تقدیر شد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما / حمایت ویژه دولت از ماماها
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری