Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که پیام رسمی فرماندهی نیروهای مارینز آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از عراق در رسانه ها منتشر شده است، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد  هیچ قصدی برای خروج از عراق نداریم!
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ویلیام سیلی از فرماندهان نیروهای پیاده دریایی ایالات متحده در نامه ای خطاب به فرمانده عملیات مشترک عراق عبدالامیر یارالله خروج نیروهایش از بغداد را طبق خواست عراقی ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که فرایند خروجی امن از عراق را دنبال خواهد کرد.
شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد که تفنگداران دریایی آمریکا سلسله عملیات «خروج ایمن» از عراق را آغاز کردند.
به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.
رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».
پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.
از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» رئیس دولت پیشبرد امور عراق و «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و عراق بحث و تبادل نظر کردند. عبدالمهدی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار بر ضرورت اقدام مشترک برای خروج نیروهای خارجی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردم».
«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».

شرکت نفتی «شورون» آمریکا کارکنان خارجی خود را از عراق خارج کرد
شرکت نفتی شورون آمریکا روز دوشنبه کارکنان خارجی خود را از عراق خارج کرد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به دنبال تشدید تنش در اوضاع عراق پس از حمله روز جمعه آمریکا به بغداد، شرکت نفتی شورون ایالات متحده هم به جمع دیگر شرکت‌های نفتی پیوست که کارکنان خارجی خود را از عراق بیرون برد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت نفت شورون اعلام کرد:« تیم کوچکی از کارکنان و پیمانکاران خارجی شورون به طور موقت مناطق فعالیت این شرکت در منطقه کردستان عراق را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ترک کردند، اما کار شرکت با کارکنان بومی ادامه دارد و کارکنان خارجی دور کار می‌شوند.»
این شرکت بزرگ نفتی، در عراق فعالیت محدود دارد و پیش بینی می‌شود که تا نیمه های سال جاری میلادی تولید روزانه 200 هزاربشکه نفت را آغاز کند.
به گزارش رویترز با این حساب شرکت شورون هم به دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی ملحق شد که کارکنان خود را در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله آمریکا به عراق از این کشور خارج می‌کنند.
اقدام شرکت شورون به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وحشت آمریکایی‌ها از انتقام نظامی گروه‌های مقاومت صورت می‌گیرد.

اسپر: هیچ قصدی برای خروج از عراق نداریم
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور هیج برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.
وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد یادداشت منتشر شده در رسانه‌ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق را غیر صحیح توصیف کرد.
وزیر دفاع آمریکا گفت که برنامه آمریکا برای نیروهایش در عراق باز استقرار آنها و نه خروج از این کشور است.
منابع خبری امروز دوشنبه گزارش داده‌اند ارتش آمریکا همتایانش در بغداد را از تصمیم برای «خروج از عراق» مطلع کرده است.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرده که نامه مذکور واقعی است و به مقام‌های عراق تحویل داده شده است.
در بخشی از این نامه آمده است: «کارگروه مشترک عملیات عزم راسخ" طی روزها و هفته‌های آتی به منظور آماده شدن برای حرکت رو به جلو، نیروهای خودش را جابجا خواهد کرد».
در ادامه آمده است: «نیروهای ائتلاف به منظور اطمینان از اینکه خروج از عراق به صورت ایمن و کارآمد انجام می‌شود ملزم به انجام برخی اقدامات معین هستند».

نامه بغداد به شورای امنیت:حمله آمریکا نقض حاکمیت عراق است
عراق در نامه خود به شورای امنیت حمله آمریکا به مجاورت فرودگاه بغداد را نقض حاکمیت عراق خواند و گفت هر گونه تحرکات نظامی بدون تایید دولت عراق یک اقدام تحریک آمیز شمرده می‌شود.
عراق از طریق نمایندگی خود نامه‌ای را در شکایت از آمریکا به شورای امنیت فرستاد و در آن تاکید کرد: حمله آمریکا به مجاورت فرودگاه بغداد نقض حاکمیت عراق است.
در این نامه آمده است: ما بر این قضیه تاکید داریم که به نیروهای خارجی در عراق هیچ حمله‌ای نشود.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نمایندگی عراق تاکید کرد: هرگونه تحرکات نظامی در عراق بدون تأیید دولت عراق یک اقدام تحریک آمیز تلقی می‌شود.
رسانه‌های عراقی روز گذشته اعلام کردند که عراق به طور رسمی و در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» شکایتی را علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل ثبت کرد.
عراق از طریق نمایندگی خود در نیویورک و در دو نامه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل از حملات وتجاوزهای آمریکا علیه پایگاه‌های نظامی عراق و اقدام به ترور فرماندهان نظامی عراقی در اراضی این کشور شکایت کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901006

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ