Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@00:39:14 GMT

سرقت از صندوق‌های صدقات اصفهان به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۹۷۲۸

سرقت از صندوق‌های صدقات اصفهان به صفر رسید

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات امکان سرقت را از بین برد، گفت: با این اقدام سرقت از صندوق ها به صفر رسیده است.

حمیدرضا طاهری در گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه نوع صندوق صدقات داریم که شامل صندوق‌های بزرگ معابر عمومی، صندوق‌های متوسط سازمان‌ها و اماکن عمومی سرپوشیده و دیگری صندوق‌های صدقات خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست کمیته امداد بر ترویج الکترونیکی شدن پرداخت صدقات است، افزود: این روش هم امنیت بیشتری دارد و هم با سبک زندگی امروز تطابق بیشتری دارد و تمرکز امداد بر توسعه این شکل از دریافت صدقات است تا به زودی زمینه جمع‌آوری صندوق‌های صدقات مهیا شود.

بیش از ۱۱۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان در خصوص تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ هزار خانواده تحت پوشش امداد هستند که میانگین جمعیت این خانوارها بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغ صندوق‌های صدقات هر سه ماه یکبار جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: مبالغ این صندوق‌ها برای تامین نیاز نیازمندان و مددجویان استفاده می‌شود و حتی یک ریال از صدقات مردم از شهر یا استانی به شهر یا استان دیگر منتقل نمی‌شود و حتی یک ریال از کمک‌های مردم در بحث هزینه‌های پرسنلی وارد نمی‌شود و پرداخت حقوق نیروها از طریق دولت انجام می‌شود و تمام کمک‌های مردمی در تامین جهیزیه، هزینه‌های درمانی، کمک‌های موردی به خانواده‌ها، اکرام ایتام و محسنین، احداث ساخت یا تعمیر منزل مددجویان هزینه می‌شود.

کمپین یک میلیون حامی ایتام و محسنین در دستور کار است

طاهری با تاکید بر اینکه نزدیک به ۲۰ درصد جمع‌آوری کمک‌ها به شکل الکترونیکی است، اظهار کرد: همه مبالغ جمع‌آوری شده در تامین نیازهای مددجویان همان استان و شهر هزینه می‌شود و طی ۹ ماهه ۹۸ نسبت به سال گذشته علیرغم مشکلات اقتصادی اما با اعتماد مردم خیرخواه استان حدود ۶۲.۹ درصد رشد کمی صدقات را داشته‌ایم.

وی در خصوص سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات گفت: مردم خیرخواه می‌توانند با شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۳۱# به شبکه نیکوکاری وصل شوند و موارد صدقه، زکات یا دیگر عناوین نیکوکاری را انتخاب کنند و حتی امکان انتخاب شهر یا استان‌ موردنظر برای کاربر وجود دارد همچنین شماره ۰۹۶۸۸۷۷ شماره ملی نیکوکاری است که می‌توانند با این شماره تماس برقرار کنند تا اطلاعات لازم به آنها داده شود و یا با ارسال عدد ۱ به ۸۸۷۷ هم می‌توانند صدقات خود را پرداخت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات امکان سرقت را از بین برد، گفت: با این اقدام سرقت از این صندوق ها به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار فرزند ایتام و محسنین در استان اصفهان بدون حامی هستند که بدین منظور کمپین جذب یک میلیون حامی در دستور کار است که در ادارات استان این کمپین درصدد جذب حامی از کارمندان است و از مردم خیرخواه می‌خواهیم در این کمپین حمایت معنوی با حداقل ماهانه ۱۰ هزار تومان شرکت کنند و هر مبلغی که واریز کنند به طور مستقیم به حساب این فرزندان واریز می‌شود.

کد خبر 404506

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی صدقات مردم هزینه کرد صدقات کمک به مددجویان مستمری مددجویان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان