Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ائتلافی آلمان که این روزها حال خوبی ندارد بعد از ارائه پیشنهادی برای ترمیم کابینه و جوان تر کردن آن از طرف یکی از احزب دولت ائتلافی دچار شکاف و دو دستگی بیشتری شده است. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که این روزها دولت ائتلافی آلمان دوران سختی را سپری می کند حزب سوسیال مسیحی از احزاب دولت ائتلافی درخواست تغییر وزرای کابینه و روی کار آمدن وزرای جوان جدید را به عنوان راهکاری برای حل این بحران مطرح کرده است که البته با مخالفت دیگر احزاب ائتلافی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از حزب دموکرات مسیحی درخواست حزب سوسیال مسیحی برای ترمیم کابینه را به صورت غیر مستقیم رد کرده است.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در سخنانی در برلین اعلام کرده است که مرکل با همه وزرای خود به خوبی و با کمال میل همکاری می کند. هم زمان وی به تعداد زیادی از پروژه هایی که برای این دوره قانونگذاری باید در پیش گرفته شود اشاره کرده است. زایبرت همچنین اعلام کرده است که البته دولت آلمان می تواند در بعضی جاها سرعت و شتاب را افزایش دهد.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان اواخر هفته گذشته خواستار ترمیم و جوان کردن کابینه آلمان شد. پیرترین وزیر کابینه دولت فدرال آلمان هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان است که هفتاد سال سن دارد.

"الکساندر دوربریندت" از دیگر مقامات حزب سوسیال مسیحی آلمان هم از این درخواست "زودر" حمایت کرده است. وی با تاکید بر اینکه البته دولت ائتلافی بهتر از شهرتش است در عین حال اظهار داشت که ما به پویایی و دینامیک جدیدی در این ائتلاف نیاز داریم.

با این همه سخنگوی دولت آلمان این درخواست را به صورت غیر مستقیم رد کرده و از وجود پویایی و دینامیک در دولت فعلی آلمان سخن گفته است.

در این میان "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم در این باره که اتحادیه احزاب متحد مسیحی درگیر مسائل داخلی شود هشدار داده و گفته است که در سال گذشته ما تاثیرات این درگیر خود شدن را در حزب سوسیال دموکرات دیدیم.

پانزدهمین سخنرانی مرکل به مناسبت سال جدید میلادیمرکل برای رایزنی با پوتین درباره ایران به روسیه می‌رود

زیهوفر با رد این درخواست "مارکوس زودر" گفته است که من در هر صورت اعتقاد دارم که مردم در درجه اول از ما می خواهند که کار خوبی را انجام دهیم و کم تر مشغول مسائل شخصی خود باشیم. وی همچنین درباره آینده سیاسی خود هیچ حرفی نزد و ابراز امیدواری کرد که همچنان بتواند در این سمت خود خدمت کند.

دولت ائتلافی آلمان متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهروندان گذاشت و اتفاقات و چالش‌های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به‌طوری که چهارمین دوره صدراعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات پارلمانی 2019 اروپا هم نتیجه تلخی را به دست آوردند و بعد از این انتخابات رئیس حزب سوسیال دموکرات از مقام خود کناره گیری کرد.

اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان چندی پیش "ساسکیا اسکن" و "نوربرت والتر بوریانس"، که از مخالفان سرسخت مشارکت این حزب در دولت ائتلافی هستند را به عنوان رهبران حزب سوسیال دموکرات انتخاب کردند که مواضع آن ها هم چالش های بیشتری را برای ائتلاف بزرگ ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ