Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز تحقیقات سوختگی کشور با بیان اینکه در حوزه تخت‌های سوختگی با کمبود مواجه هستیم، گفت: از مسئولان مربوطه درخواست داریم تا توجه بیشتری به وضعیت بیماران سوختگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیامک فرخ فرقانی در آستانه برگزاری نهمین کنگره کشوری سوختگی با بیان اینکه متأسفانه مقوله سوختگی در کشور ما مغفول مانده است و مسئولان مربوطه توجه مناسبی به بیماران این حوزه ندارند، اظهار کرد: ما تلاش داریم با برگزاری کنگره سوختگی بتوانیم آموزش مناسب و توجه خاصی توسط همکاران متخصص و گروه پزشکی به این امر مهم اختصاص دهیم تا راهبردی باشد برای توجه بیشتر مسئولین در زمینه تخصیص بودجه بیشتر در زمینه سوختگی، چرا که هم تخت سوختگی و هم بخش سوختگی کم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز تحقیقات سوختگی ادامه داد: برای آنکه آمار سوختگی و مرگ و میر ناشی از آن در کشور ما بتواند به ميانگين جهانی نزدیک شود، باید سرمایه‌گذاری بیشتری در امر پیشگیری و درمان داشته باشیم.

وی محور اصلی نهمین کنگره کشوری سوختگی را آسیب‌های الکتریکی و چالش‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت: در این کنگره ، به موضوعات پیشگیری، درمان سوختگی‌های حاد و مزمن، بازتوانی‌های سوختگی، پزشکی بازساختی، پانسمان‌های نوین، بانک پوست، پیوند پوست، لیزر درمانی و... خواهیم پرداخت.

فرقانی با عنوان این مطلب که کنگره سوختگی هر سال توسط مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره ۶ پنل ارائه می‌شود و تاکنون ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که سعی داریم از بین مقالات رسیده ۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و ٥٠ مقاله به‌صورت پوستر ارائه شود.

دبیر اجرایی نهمین کنگره کشوری سوختگی، تأکید کرد: در این کنگره سعی داریم جدیدترین دستاوردها را در زمینه درمان، پیشگیری و بازتوانی ارائه دهیم.

وی با عنوان این مطلب که کنگره امسال دارای حداکثر امتیاز بازآموزی برای گروه‌های هدف است، گفت: جراحان پلاستیک، جراحان عمومی، متخصصین داخلی، عفونی، بیهوشی، پزشکان اورژانس و عمومی، پرستاری و تمامی گروه‌های مرتبط با سوختگی، از حداکثر امتیاز بازآموزی این کنگره برخوردار می‌شوند. این کنگره با همکاری بیمارستان‌های شهید مطهری، حضرت فاطمه(س)، انجمن حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) و انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، وزارت نیرو، سازمان آتش نشانی، پژوهشگاه پلیمر و رویان در روزهای اول و دوم اسفند ماه 98 در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوختگی تخت سوختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران