Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام عباس سبز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد بیماران دیالیزی استان و نیاز آنها به دیالیز، این تعداد دستگاه ماشین دیالیز خریداری و تحویل مراکز دیالیز استان شده است.

وی افزود: هم اینک ۲۲۷ بیمار نارسایی کلیه در این استان شناسایی شده‌اند که تحت درمان دیالیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با نیاز سنجی مناسب از بخش های دیالیز استان، این دستگاه ها بین تمام مراکز همودیالیز استان توزیع شدند.

سبز عنوان کرد: تامین ماشین های همودیالیز بیشتر، برای رفع نیاز بخش های دیالیز استان همچنان نیز در دستور کار است.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار درمان بیماران نارسایی کلیه پیوند کلیه است و درمان تخصصی این بیماران دیالیز است که به دو روش دیالیز خونی و دیالیز صفاقی صورت می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به افزایش تعداد بیماران دیالیزی و ارائه خدمات بیشتر به این بیماران، در استان نخستین مرکز دیالیز صفاقی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شده است این در حالی است که پیش از آن درمان تخصصی بیماران نارسایی کلیه در این استان تنها به روش دیالیز خونی(همودیالیز) انجام می گرفت.

سبز تصریح کرد: یادگیری آسان، انجام درمان توسط بیمار در منزل، استقلال شخص و امکان کنترل درمان، برنامه ریزی قابل انعطاف، قابلیت انجام درمان در هر مکان تمیز و عدم نیاز به سوزن برای انجام دیالیز، کمتر بودن خطر ابتلا به هپاتیت ب و افزایش کیفیت بهتر زندگی از جمله مزایای دیالیز صفاقی است که این روش را نسبت به دیالیز خونی ارجح تر می کند.

وی گفت: در این روش نیازی به مراجعه حضوری بیمار به بخش دیالیز نبوده و از سوی دیگر در صورت نیاز بیمار دیالیز صفاقی می تواند به صورت شبانه روزی با پرستار خود در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را از وی دریافت کند.

دیالیز در تصفیه خون بیماران دچارنارسایی کلیه استفاده می‌شود.

برچسب‌ها علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیماران دیالیزی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیماران دیالیزی یاسوج علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیماران دیالیزی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏