Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:47:38 GMT

اجرای طرح تفصیلی برای آبخیزداری کرج

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۲۵۱۶

اجرای طرح تفصیلی برای آبخیزداری کرج

پیمان بضاعتی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات منطقه عظیمیه و نهر دلمبر کرج اظهارداشت: کنترل و بهره برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها و مهار سیلاب های فصلی به ویژه در مسیل های منتهی به مرکز شهر از فعالیت‌های است که توسط سازمان سیما، منظر و فضاس سبز شهرداری کرج  درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مهار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از جریان سیلاب و به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از سیل گیری و  حفظ آب از جمله دغدغه های مدیریت شهری است که می تواند از بسیاری خطرات احتمالی پیشگیری نماید.

این مسوول با اشاره به اینکه هر ساله شاهد وقوع بلایای طبیعی، سیلاب و حوادثی هستیم که می تواند خسارت‌های فراوانی را به شهروندان وارد کند، افزود: کنترل و بهره‌برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آبها و مهار سیلاب های فصلی مخصوصا در مسیل های منتهی به مرکز شهر از جمله فعالیت‌های است که توسط این سازمان در حال انجام است.

بضاعتی‌پور  گفت: این بخش از فعالیت‌های عمرانی به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل و افزایش تغذیه سفره های آب زیرزمینی صورت پذیرفته و بطور جدی از تابستان سال جاری فاز مطالعاتی و اجرایی آن آغاز شده است.

رییس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج حوزه آبخیزداری عظیمیه حد فاصل کوه نور تا میدان طالقانی را اولویت نخست حوزه آبخیز داری سازمان دانست و اظهار داشت: احداث بانکت در دامنه شرقی کوه نور به طول ۱۷ هزار متر، احداث و اصلاح بند گابیونی به منظور افزایش کارایی در مهار سیلاب، احداث حوضچه‌های ذخیره‌سازی و جوی زهکشی به منظور انتقال روان‌آب به داخل حوضچه و احیا آبراهه طبیعی در طول مسیل، احداث سه پل آبگذر از جمله اقداماتی بوده که در این پروژه صورت پذیرفته است.

وی  فعالیت پیشگیرانه را یکی از مهمترین راهکارهای کاهش صدمات عنوان کرد و بیان داشت: مطالعات لازم در خصوص تهیه طرح تفصیلی و اجرای آبخیزداری در حوزه‌های شهر کرج صورت پذیرفته و با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار لازم به سرعت این  پروژه‌ها اجرایی خواهند شد.

برچسب‌ها شهرداری کرج البرز سیلاب آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج البرز سیلاب آبخیزداری شهرداری کرج البرز سیلاب آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حمید سلامتی گفت : بیشترین مدیریت این حجم سیلاب ناشی از بارش باران در ۶ و هفتم فروردین ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: سال قبل نیز ۲۰ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۳۵ مترمکعب مدیریت سیلاب با انجام طرح‌های آبخیزداری در مناطق اولویت‌دار استان صورت گرفت که نقش زیادی در پیشگیری از خسارت بارش‌ها و کنترل و تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی منطقه داشت.

به گفته وی مدیریت سیلاب در این سطح به دنبال هفت مورد بارش بود که بیشترین بارش به ترتیب، در 30 آبان با هفت میلیون و ۱۲۸ هزار مترمکعب، ۱۱ اردیبهشت با چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۱۶ دی ماه با چهار میلیون و ۱۴۰ هزار و ۸۲۵ متر مکعب ثبت شده است.

به اعتقاد کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در گلستان، پروژه‌های تغذیه مصنوعی آبخوان، تغییر الگوهای مکانی و زمانی بارش و سیلاب ناشی از آن را تبدیل به فرصتی برای مدیریت سیلاب و تغذیه آبخوان در گلستان می‌کند که با افزایش سطح تراز آب زیرزمینی و تقویت آن، روند فزاینده فرونشست زمین کاهش یافته و از بروز خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها جلوگیری خواهد شد.

گلستان با مساحت بیش از ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۲۱ هزار هکتار زمین ساحلی است که حدود ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع نوار مرزی این استان به دلیل خشکسالی‌ سال‌های اخیر، پایین بودن نزولات جوی و نزدیکی به بیابان‌ قره قوم ترکمنستان و ضعف پوشش گیاهی در معرض بیابانی شدن شدید قرار دارد.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها