Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رضازاده روز سه شنبه در پنجمین جلسه کمیته راهبری استانی درمان دادگاه مدار که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: باید مشکلات طرح درمان دادگاه مدار در استان قزوین برطرف شود تا شاهد اجرای آن در سایر استان‌ها با کمترین نواقص و اشکالات باشیم.

رضازاده افزود: اگر برای اجرای این طرح یک فرایند منظم و منطقی تعریف نشود، خروجی طرح برای درمان جامعه هدف به صفر یا نزدیک به صفر خواهد رسید و در واقع تلاش‌های دستگاه‌های متولی بی نتیجه خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های مجری و متولی روی این مدل و طرح کار کنیم و البته سازمان بهزیستی کشور همه جوره از اجرای این طرح، حمایت خواهد کرد.

رضازاده افزود: قاعدتا برای اینکه در زمینه اعتیاد و سلامتی جامعه اقدامات مطلوبی داشته باشیم باید ابتدا به پیشگیری بپردازیم اما برای گروه معتادان متجاهر، بی خانمانان، معتادان در گروه مصرف مواد پرخطر و ... باید طرح‌های دیگری را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: به اعتقاد سازمان بهزیستی باید برای درمان اعتیاد یک بسته کامل از برنامه‌های درمانی داشته باشیم تا مسایل روانی و اجتماعی جامعه هدف به خوبی در آن دیده شده و در نهایت به توانمندسازی فرد و بازگشت به خانواده منجر شود.

این مسوول گفت: در این خصوص خود اصل مداخله و برنامه ریزی برای درمان معتادان اثبات شده است و حتما نتایج اثر بخشی دارد ولی باید نواقص آن برطرف شود.

وی افزود: نتایج گزارش شده از اجرای طرح دادگاه درمان مدار در قزوین نشان می‌دهد که این طرح یکی از بهترین مداخلات درمانی صورت گرفته است و حدود ۲۵ درصد ماندگاری معتادان بهبود یافته در دو سال اخیر داشته که یک شاهکار محسوب می‌شود.

رضازاده گفت: اگر نواقص این طرح برطرف شود قطعا میزان ماندگاری معتادان بهبود یافته بالاتر خواهد رفت و به ۵۰ درصد نیز خواهد رسید.

اجرای طرح درمان دادگاه مدار در ۶ استان از جمله استان قزوین از سال ۹۶ با همکاری بین بهزیستی، قوه قضاییه و دستگاه‌های همسو راجع به بیماران متجاهر به صورت پایلوت آغاز شدو با مددکاری بر فرآیند بهبودی و تداوم ماندگاری آن تاکید دارد.

استان قزوین، گیلان و تهران جزو منتخبان طرح و جزو استان‌های اول اجرای طرح ارزیابی شدند که پس از تایید کمیته ارزیابی کشوری ادامه اجرای طرح در استان‌های دیگر اعلام خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی استان قزوین بهزیستی جامعه درمان قوه قضاییه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا

به گزارش خبرآنلاین، ناسا اعلام کرد که مأموریت ACS3 (سرنام «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» که هفته گذشته با موشک الکترون از نیوزیلند به مدار کم‌ارتفاع زمین پرتاب شده بود، توانسته است با موفقیت بادبان خورشیدی خود را کامل بگشاید.

بادبان خورشیدی، پرده فلزی نازک، سبک و وسیعی است که با انعکاس نور، پیشرانش فراهم می‌کند. ذرات نور خورشیدی وقتی از سطح بادبان بازتاب می‌شوند، همانند توپی که به جسمی ساکن برخورد می‌کند، آن را در جهت مخالف هل می‌دهند و بدین‌ترتیب به بادبان خورشیدی نیرویی هرچند اندک وارد می‌کنند. اگر بتوان این نیروی اندک را در بازه زمانی طولانی‌مدتی مهار کرد، می‌توان بادبان (و محموله متصل به آن) را تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب داد و ازآنجایی‌که نور خورشید به رایگان و تا فاصله‌های بسیار دور در اختیار بادبان قرار می‌گیرد، می‌توان با استفاده از آن فضاپیمای فوق‌العاده کارآمدی ساخت.

تاکنون چندین آزمایش توسط ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن برای بررسی عملکرد بادبان‌های خورشیدی انجام شده و آزمایش ACS3 نیز گام مهمی از ادامه این فرآیند به شمار می‌رود. در این آزمایش که ناسا موفقیت آن را اعلام کرد، حدود ۲۵ دقیقه طول کشید تا بادبانی به ضلع ۹ متر و مساحت ۸۰ مترمربع در مدار زمین باز شود.

بنا به اعلام ناسا در صورت مساعدت هوا می‌توان این بادبان خورشیدی را از سطح زمین مشاهده کرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900347 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • نفت در مدار رشد؟