Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضازاده با اشاره به طرح درمان دادگاه مدار گفت: ورود به درمان دادگاه مدار با فشار قانون است و خود فرد معتاد مراکز مورد نظر را انتخاب می کند و پایان پروسه به توانمندسازی و بازگشت به اجتماع می انجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مجید رضازاده» در پنجمین جلسه کمیته راهبردی استانی درمان دادگاه مدار که امروز (سه شنبه ۱۷ دی) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما برای اینکه در زمینه اعتیاد بتوانیم سلامتی را ایجاد کنیم و به بحث پیشگیری بپردازیم، برنامه های متعددی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در خصوص کسانی که به سوء مصرف مواد مخدر مبتلا هستند، این معتادان ممکن است به مراکز سرپایی و اقامتی مراجعه کرده و بتوانند درمان شده و به خانواده و جامعه بازگردند ولی در خصوص گروهی از افرد که سخت در دسترس بوده، بی بضاعت هستند و در مصرف مواد مخدر هم پرخطر هستند درمان این افراد اقدامات دیگری را می طلبد که در زمینه کاهش آسیب و ماده ۱۶  (درمان اجباری معتادان متجاهر) به آن می پردازیم.

 

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی فکر می کند برای درمان اعتیاد باید پکیج کاملی داشته باشیم که شامل برنامه های درمانی به لحاظ جسمی تا مسائل روانی و اجتماعی باشد که در نهایت به توانمندسازی فرد بیانجامد و فرد به خانواده و اجتماع بازگردد، برای اینکه این امر رخ دهد مداخله هایی وجود دارد که اثربخش است نظیر مراکز TC که البته مراجعه به این مراکز کم است زیرا باید مراجعه کنندگان مبلغی بپردازند.

 

رضازاده اعلام کرد: بحث درمان دادگاه مدار جزو بهترین مداخلات درمانی است که اگر بحث اشتغال و موارد مختلف توانمندسازی در این بحث انجام شود تا فرد بازگشت به اجتماع داشته باشد، خروجی کار افزایش می یابد.

 

وی توضیح داد: درمان دادگاه مدار مداخله ماده شانزده ای است که دارد در کشور اجرا می شود که فرایند آن با مدیریت صحیح و به صورت علمی جلو می رود؛ این اقدام طرح جدیدی نیست و کار تیمی می خواهد و نواقص باید برطرف شود زیرا اگر مشکلات در طرح باشد، فرایند کار با سختی جلو می رود.

 

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: از درمان دادگاه مدار به جای ماده ۱۶ اجباری، استفاده می شود و در واقع فرد تحت حمایت قانون است و در مرکز قانونی درمان می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی، سازوکار نگهداری اجباری معتادان را ندارد، بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند دستگاه های دیگر کمک کنند.

 

رضازاده گفت: ورود به دادگاه درمان مدار با فشار قانون است و خود فرد مراکز مورد نظر را انتخاب می کند و پایان پروسه به توانمندسازی و بازگشت به اجتماع می انجامد.

 

وی یادآور شد: آنجا که درمان دادگاه مدار وارد اجرا می شود در واقع دارد ماده ۱۶ را اجرا می کند و قرار است استان قزوین در حوزه اجرای این طرح برای بقیه استان ها الگو باشد.   

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی معتادان متجاهر دادگاه بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند