Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم سه‌شنبه ۱۷ دی ماه با حضور علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیدمسعود شجاعی دبیر این مسابقه در ساختمان شهدا موزه دفاع مقدس برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری در ابتدای نشست با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: بعد از روی کار آمدن ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا، رفتارها، موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های او، نمایانگر واقعیت نظام آمریکا شد و عملاً این نظام چهره واقعی خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ترامپ، ما تصمیم گرفتیم تا مسابقه کارتون و کاریکاتوری با محوریت این شخصیت منفور که رفتارهای نژادپرستانه و غیرانسانی دارد، راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دوره گذشته شاهد موجی گسترده از حضور هنرمندان ایرانی و بین‌المللی بودیم و از ۷۵ کشور دنیا، ۱۵۰۰ اثر از ۵۰۰ هنرمند را میزبانی کردیم. این مسابقه، نشان می‌دهد هنرمندان همیشه پیش‌قراول هستند و در مقابل جریان سلطه و ترامپ ایستادند، این در حالی بود که در سال ۹۷، هنوز شخصیت ترامپ مشخص نشده بود.

جز ایران کشور دیگری جرأت برگزاری این رویداد را ندارد

جعفری ادامه داد: با این حال شاهد دو نوع واکنش و بازتاب رسانه‌ای بودیم که برخی سعی کردند این حرکت را کوچک جلوه دهند و از طرف دیگر برخی این حرکت را ستودند و اذعان کردند که جز ایران کشوری جرأت برگزاری چنین رویدادی را ندارد.

در آستانه برگزاری اختتامیه دومین مسابقه ترامپیسم هم شاهد وحشیانه‌ترین اقدامات نسبت به مردم ایران بودیم و ترور شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش بودیم که نشان‌دهنده عملکرد خلاف قوانین بین‌المللی دولت امریکا بودوی به فشارها علیه هنرمندان اشاره کرد و افزود: نمونه‌ای از تحت فشار گذاشتن هنرمندان، دو هنرمند آمریکایی بودند که از حضور انها در مسابقه جلوگیری شد. در این راستا، جریان رسانه‌ای صهیونیستی خیلی تلاش کرد صدای مسابقه ترامپیسم به گوش دنیا نرسد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وقتی فراخوان دومین مسابقه ترامپیسم را اعلام کردیم، در حالی بود که تنفر جهانی نسبت به ترامپ بیشتر شده بود و همین موضوع کمک کرد واقعیت بیشتر عیان شود. همچنین در آستانه برگزاری اختتامیه دومین مسابقه ترامپیسم هم شاهد وحشیانه‌ترین اقدامات نسبت به مردم ایران بودیم و ترور شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش بودیم که نشان‌دهنده عملکرد خلاف قوانین بین‌المللی دولت امریکا بود.

وی تصریح کرد: روندی که ما طی می‌کنیم نشان‌دهنده این است مقابله ما با سلطه امریکا، درست است و مردم ایران نیز بیشتر پی به خباثت آمریکا برده‌اند. آمریکا در سرازیری افول بود اما اکنون این روند سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

جعفری با ارائه آماری از حضور هنرمندان شرکت‌کننده در دومین مستبقه ترامپیسم، بیان کرد: ما در دومین دوره مسابقه ترامپیسم شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم همچنان که از ۷۹ کشور جهان شاهد حضور ۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند هستیم که نشان می‌دهد منطق جمهوری اسلامی از پذیرش مطلوب‌تری برخوردار شده است و معتقدیم مسابقه ترامپیسم پاسخ جدی مردم ایران، هنرمندان ایرانی و خارجی به سیاست‌های ترامپ و سلطه آمریکا است.

سیلی سخت «ترامپیسم» بر صورت ترامپ

سیدمسعود شجاعی طباطبایی نیز در ادامه نشست با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و تأثیر حضور ایشان در امنیت منطقه، گفت: شهادت سردار سلیمانی به واسطه دستور مستقیم ترامپ، اتفاق بزرگی است، بزرگ از این جهت که یکسری اتفاقات از پسِ این اتفاق در آینده رخ خواهد داد که یکی از این اتفاقات، اخراج آمریکایی‌ها توسط پارلمان عراق بود.

وی تاکید کرد: سیلی سخت و سنگین انتقام در حوزه جنگ نرم را با برپایی نمایشگاه ترامپیسم، شاهد خواهیم بود.

شجاعی‌طباطبایی: با توجه به اعلام همدردی هنرمندان دنیا و ارسال برخی آثار طی چند روز اخیر با موضوع شهادت سردار سلیمانی، شاید به این نتیجه برسیم نمایشگاه جداگانه‌ای برای این منظور برگزار کنیمشجاعی طباطبایی همچنین گفت: سال گذشته، مجموعه بازخوردهای رسانه‌های غربی و صهیونیستی در قالب کتابی منتشر شد که یکی از این بازخوردها، برخورد کی‌گیل مدیر سندیکای کاریکاتور با همین عنوان بود که برخورد تندی با فدراسیون جهانی کاریکاتوریست‌های اروپا داشت و این فدراسیون را برای انتشار فراخوان مسابقه «ترامپیسم» مورد انتقاد قرار داد. این در حالی است که امسال نه تنها هنرمندان از فدراسیون جهانی کاریکاتور شرکت می‌کند بلکه رئیس و مدیران آن نیز برای ما کاریکاتور ارسال کردند.

وی با بیان اینکه ایران پیش‌قراول برگزاری مسابقه «ترامپیسم» در مواجهه با شخصیت سیاسی و منحوس رئیس‌جمهور آمریکا است، اظهار کرد: هنوز فراخوان مسابقه اعلام نشده بود، روزنامه تایمز اسرائیل بلافاصله موضع گرفت و با لحنی تند آن را زیر سوال برد و اعلام کرد که ایران با جوایز زیاد هنرمندان را قانع می‌کند! این در حالی است که جوایز یک مسابقه ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی صهیونیستی بسیار بیشتر از جوایز ما است که البته میزان مشارکت چندانی هم ندارد.

دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با اشاره به اینکه هنرمندان جهانی از ما انتظار دارند تا نسبت به اتفاقات جهانی و منطقه بی‌تفاوت نباشیم، گفت: بعد از اینکه سردار شهید سلیمانی اعلام کرد ظرف کمتر از سه ماه داعش را از بین می‌برند، ما نیز فراخوانی اعلام کردیم و مشارکت بسیاری از جانب هنرمندان شاهد بودیم. اینها، همان هنرمندانی هستند که نگاه جدی نسبت به اتفاقات دارند و از ما به عنوان کشوری که می‌تواند این مسابقه را برگزار کند، مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ هنرمند ایرانی در دومین مسابقه «ترامپیسم» حضور دارند، افزود: هنرمندانی از آمریکای لاتین، اروپا و منطقه خاورمیانه و خاور دور در مسابقه «ترامپیسم» شرکت کردند که بیشترین آن‌ها از خاور دور و آمریکای لاتین بودند. به دلیل پرتعداد بودن هنرمندان ایرانی‌، ۱۰ جایره ویژه برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

شجاعی طباطبایی در پاسخ به مهر درباره در نظر گرفتن بخشی ویژه کاریکاتور پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: با توجه به اعلام همدردی هنرمندان دنیا و ارسال برخی آثار طی چند روز اخیر با موضوع شهادت سردار سلیمانی، شاید به این نتیجه برسیم نمایشگاه جداگانه‌ای برای این منظور برگزار کنیم.

علی اصغر جعفری در پایان نشست از اعطای تندیس ویژه سردار سهید سلیمانی به برگزیدگان مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» خبر داد.

به گزارش مهر، افتتاح نمایشگاه، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» صبح شنبه ۲۱ دی ماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود. ترکیب داوران این مسابقه متشکل از محمدحسین نیرومند، سعید صادقی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و دو داور بین‌المللی؛ شانکار پامارثی و جیتت کاسدانا از اندونزی است.

کد خبر 4819270

منبع: مهر

کلیدواژه: ترامپیسم سید مسعود شجاعی طباطبایی سردار سلیمانی علی اصغر جعفری کاریکاتور قاسم سلیمانی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره فیلم عمار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سینمای مستند کنسرت موسیقی سریال ایرانی فیلم مستند موسیقی نواحی پوستر شبکه پنج سیما کارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این مسابقه شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در شهر قدس آغاز خواهد شد.

در دو مصاف قبلی دو تیم در این مرحله که در گرگان برگزار شد، شهرداری به پیروزی رسید و در صورت بُرد در مسابقه سوم، به فینال رقابت‌ها راه خواهد یافت.

در صورت بُرد مهرام، رقابت به بازی چهارم کشیده می‌شود که طبق برنامه، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، آنهم در شهر قدس برگزار خواهد شد.

میزبان بازی پنجم، اما گرگان خواهد بود که زمان برگزاری آن، بعدتر اعلام خواهد شد.

در این مرحله، تیمی که ۳ برد کسب کند به فینال صعود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح