Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ترور سردار سلیمانی اقدام تهاجمی و معادل حمله نظامی به ایران بود و به آن پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما متناسب با آن و به همان میزان خواهد بود. پاسخی قانونی خواهیم داد چراکه ما مثل ترامپ، بی قانون نیستیم.

به گزارش خرداد از  ایلنا، محمدجواد ظریف در گفت و گو با شبکه سی.ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان گفت:  ایران از اقدمات نظامی آمریکا بعد از حمله هوایی که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، هراسی ندارد. ما از سرزمین و مردم خود دفاع می‌کنیم. آمریکا می‌تواند از کشورش دفاع کند اما نمی‌تواند ادعا کند چند هزار کیلومتر دور از مرزهایش، توانایی دفاع از ایالات متحده را دارد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مردم منطقه طرفدار ما هستند؛ «تجهیزات نظامی زیبا»، جهان را مدیریت نمی‌کند بلکه این مردم هستند که دنیا را مدیریت می کنند. ترامپ باید چشم خود را به روی این واقعیت باز کند که مردم منطقه به شدت خشمگین‌ هستند و می خواهند آمریکا این منطقه را ترک کند. ایرانی‌ها هزاران سال است که در این منطقه حضور دارند و این آمریکاست که در این منطقه یک تازه وارد است.

ظریف در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال حملات بیشتر از سوی آمریکا در صورت اقدام انتقام‌جویانه ایران گفت: ترامپ باید عذرخواهی کند؛ او باید رویه خود را تغییر دهد. ترامپ تنها درحال بدتر کردن اوضاع آمریکا است... او ملت های منطقه ما را خشمگین کرده است. ترامپ خودش گفته که آمریکا هفت تریلیون دلار را در منطقه ما هدر داده است و حالا او با ترور سردار سلیمانی، یک تریلیون دلار دیگر به این هزینه ها افزود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت:  ترامپ بعد از تماشای انبوه جمعیت در مراسم روز گذشته تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران ، باید دست از تهدید این مردم دست بردارد. تهدیدهای بیشتر آنها را خشمگین تر می کند . این تهدیدها ما را نمی ترساند.

وی ادامه داد: آیا ترامپ امنیت بیشتری برای آمریکایی ها به ارمغان آورده است؟ آیا آمریکایی ها احساس امنیت بیشتری می کنند و یا برخورد مردم منطقه با آنها بهتر شده است؟ احساس مردم آمریکا نسبت به کسانی که فریاد می زنند آمریکا باید از منطقه خارج شود، چیست؟

ظریف در بخشی دیگر از مصاحبه گفت که ترامپ با ترور سردار سلیمانی و تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران، به جامعه جهانی نشان داد که هیچ احترامی به قوانین بین المللی قائل نیست و آماده ارتکاب جنایات جنگی است. حمله به مراکز فرهنگی ، جنایت جنگی است. تهران به این اقدام تروریستی پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ترور سردار سلیمانی که اقدام تهاجمی و معادل حمله نظامی به ایران و به آن پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما متناسب با آن و به همان میزان خواهد بود. پاسخی قانونی خواهیم داد چراکه ما مثل ترامپ، بی قانون نیستیم.

برچسب ها: ظریف ، سی ان ان ، ترامپ ، سردار سلیمانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف سی ان ان ترامپ سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟