Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@19:20:13 GMT

ماجرای تخریب ساحل بندر مُقام چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۶۵۵۶

ماجرای تخریب ساحل بندر مُقام چه بود؟

تصویری از یک ساحل بکر و زیبا در فضای مجازی دست ‌به‌دست می‌شود و در شرح آن عنوان شده که این ساحل بخشی از بندر بکر مُقام در استان هرمزگان است که با واگذاری آن به یک سایت پرورش میگو نه تنها ساحل زیبایش تخریب شده که زیستگاه لاکپشت‌های پوزه عقابی که در ساحل آن تخم‌گذاری می‌کرده‌اند هم از بین رفته است.

وی سایت جزیره هرمز، سایت جزیره شیدور، جزیره هنگام، جزیره لاوان، کیش، قشم  و بخشی از سواحل استان هرمزگان را از جمله سایت‌هایی برشمرد که لاک پشت پوز عقابی در آنها تخم گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود میرشکار مدیرکل دفتر حفاظت زیست بوم‌های دریایی و ساحلی سازمان محیط زیست این مساله را شانتاژهای خبری  دانست و گفت: به هیچ عنوان تخم گذاری لاک پشت‌های منقار عقابی در ساحل این بندر ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سواحل بکر کشورمان دست‌خوش توسعه ناپایدار قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: سایت پرورش میگویی که عنوان می‌شود موجب تخریب این ساحل زیبا شده مجوز ۱۹گانه‌ای از ارگان‌های ذیربط حتی وزارت میراث فرهنگی و محیط زیست را دریافت کرده است.

مدیرکل دفتر حفاظت زیست بوم‌های دریایی و ساحلی سازمان محیط زیست  فعالیت این سایت را مبتنی بر قوانین زیست محیطی عنوان کرد و گفت: فعالیت این سایت خارج از محدوده ممنوعه ۶۰ متری خط ساحلی است. 

میرشکار با اشاره به اینکه براساس استعلام مسؤولان استان هرمزگان، این سایت تاکنون هیچ گونه تخلفی انجام نداده و در حال تولید لارو میگو است، ابراز داشت: پرورش میگو در خط ساحلی جنوبی به دلیل قابلیت اراضی به صورت گسترده انجام می‌گیرد. 

مدیرکل دفتر حفاظت زیست بوم‌های دریایی و ساحلی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه هر صنعتی که قابلیت فعالیت و توسعه فعالیت داشته باشد بر اساس قانون با در نظر گرفتن ارزیابی‌های زیست محیطی می‌تواند به فعالیت بپردازد و ما برابر ضوابط و مقررات باید به صدور مجوز اقدام کنیم گفت: بر همین اساس اگر متقاضیانی در حوزه گردشگری می‌خواهند بر روی این پهنه‌های بکر سرمایه‌گذاری کنند باید  برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1339886

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست استان هرمزگان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان

محمدی گفت: در راستای سیاست‌های مردمی سازی فعالیت‌های محیط زیست، ارتقای سواد محیط زیستی و معیشت پایدار یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تاسیس خانه‌های محیط زیست است.

او ادامه داد: خانه‌های محیط زیست یکی از بستر‌های اصلی برای مردمی سازی فعالیت‌های این حوزه بوده که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

محمدی افزود: در مرحله اول ۸ مرکز شهرستان (گرگان، بندرگز، ترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، رامیان، مینودشت و مراوه تپه) انتخاب شده اند تا خانه‌های محیط زیست به صورت پایلوت در این مراکز شروع به فعالیت کنند.

او ادامه داد: برای اجرایی شدن این مهم با اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... صحبت شده و اولویت ما فضا‌های مازاد ادارات مختلف است.

محمدی گفت: در حال حاضر افتتاح خانه محیط زیست بندرترکمن انجام شده و افتتاح ۷ خانه محیط زیست دیگر در تاریخ ۳ خرداد با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار می‌شود.

او افزود: در گام نخست این خانه‌ها در فضای شهری شروع به فعالیت می‌کنند و پس از بررسی خروجی فعالیت این خانه‌ها در مراحل بعدی به سراغ تاسیس خانه‌های محیط زیستی در روستا‌ها می‌رویم.

محمدی تاکید کرد: خانه‌های محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی به عنوان بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه و موثر در حوزه محیط زیست راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !