Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:54:32 GMT

دستگیری ۱۰ شکارچی غیرمجاز در فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۷۳۲۳

دستگیری ۱۰ شکارچی غیرمجاز در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا گفت: در گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت این شهرستان، ۸ متخلف دستگیر شدند.

محمدی افزود: از این متخلفان، ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی غیر مجاز و ۴ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و همچنین لاشه ۱۵ قطعه کبک و ۲ قطعه کوکر شکم سیاه شکار شده کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جریمه قابل پرداخت برای صید و شکار غیر مجاز، مبلغ سه میلیون و سیصد هزار تومان تعیین شده است که با پی گیری‌های انجام شده، متخلفان، این مبلغ را به حساب‌های مربوطه واریز کردند.

سلمان پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد نیز اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط لامرد، از حضور دو نفر شکارچی در ارتفاعات کوه تابناک لامرد مطلع می‌شوند و به دلیل موقعیت شکارچیان در بالا دست، ماموران این اداره با استفاده از راه دسترسی چاه‌های گاز، خود را به ارتفاعات تابناک رسانده و طی تعقیب و گریز، در فرصتی مناسب دو نفر از متخلفان شکار و صید را دستگیر کردند.

او افزود: از این متخلفان یک قبضه اسلحه دولول غیر مجاز کشف و ضبط شد و پرونده افراد مذکور به مقام قضایی تحویل داده شد.

سلمان پور با اعلام اینکه نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد بطور شبانه روزی در سطح حوزه استحفاظی حضور دارند و با متخلفین زیست محیطی برخورد می‌کنند، از کلیه دوست داران محیط زیست تقاضا کرد، هر گونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دستگیری شکارچی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد