Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رویداد شنیداری «میان‌- کنش» با مدیریت هنری و رهبری «نادر مشایخی» با اجرای آثاری از نادر مشایخی (استخوان ایشانگو شماره 3 و...) و کوشا میرزایی (کاویان، غریو، باغ آشنایی، فالگیر، اشارات نظر، سحری) یکشنبه 22 دی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
در این برنامه «کوشا میرزایی» به عنوان تک‌نوازِ سه‌تار و «ارغوان منتظری» به عنوان سولیستِ فلوت حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دانیال جوراب‌چی» نیز به عنوانِ کنسرت‌مایستر این کنسرت است.
دیگر اعضای ارکستر عبارتند از دانیال جورابچی ، فرمهر بیگلو، آناهیتا خانزاده، علی بهارلو ، کیانا کریمی، محمد عباسی (ویولن یک)، علیرضا چهره قانی ، موسی نجفی، علی علیزاده، سامان محجوب ، بهار کریم‌لی، رضا شرفی (ویولن دو)، پگاه عبدالله زاده، مهدی منادی، پگاه فاضلی، مینا آقارضایی (ویولا)، آناهیتا ایزدی پارسا،شهرزاد مجد، هستی شاپوری، مرتضی قائمی (ویولون‌سل)، پروانه انارکی، عادل اصغر زاده (کنترباس)، ارغوان منتظری (آلتو فلوت)، نازنین سلطانی (فلوت)، محمد نیک فرجام (کلارینت)، فرشاد شیخی و نرگس تقی‌پور (هورن)، میلاد عمرانلو، آرمین خیردان، سالار اصغری (پرکاشن) هستند.
سرپرستی ارکستر را در این برنامه «محمد عباسی» برعهده دارد. همچنین هماهنگی و انتخاب نوازندگان برعهده‌ی رضا شرفی و ارغوان منتظری است.
قرار است بخشی از عواید این اجرا به بنیاد نیکوکاری «کمک» برای کودکان ناشنوای نیازمند به عمل جراحی اختصاص پیدا کند.
نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر است. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین در اتریش و در رشتهٔ آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد و با درجهٔ ممتاز فارغ‌التحصیل شد.
مشایخی در سال 2001 «آنسامبل وین 2001» را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری گروه‌هایی چون وین 2001 و کاپلا کوندورتا و همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا را آغاز کرد.
از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز شرکت در جشنواره‌های موسیقی در اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر، دانشکدهٔ صدا و سیما، کنسرواتوار تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد.
در میان تجربه‌های مشایخی در زمینهٔ آهنگسازی می‌توان به ساخت 96 قطعه برای سُلو، موسیقی مجلسی، موسیقی ارکستری و اپرا، ساخت سمفونی فیه ما فیه (سه اثر)، اپرای ملکوت، قطعهٔ ارکستریِ پشیمانی کنتیمنتو، مجموعهٔ تولدی دیگر (روی ترجمهٔ آلمانی اشعار فروغ فرخزاد)، اجرای پروژه‌های موسیقی تلفیقی اصیل ایرانی در همکاری با هنرمندانی چون حسین علیزاده و هوشنگ ظریف (فستیوال سالزبورگ) و ساخت سمفونی مولانا برای صدا و سیما اشاره کرد. وی همچنین در پی کشف کیفیت موسیقایی متفاوتی در کارهای عالیم قاسمف، آثاری را با این هنرمند آذری و دخترش «فرغانه قاسمف» اجرا کرده‌است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • خواننده لرستانی پس از چند سال غیبت به صحنه برمی‌گردد
  • سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد
  • پیمان یزدانیان و حسام اینانلو به تالار وحدت می‌آیند
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود