Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت درحاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید، به خبرنگاران گفت: حدود 320 هزار نفر از تعداد بیکاران کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد می‌توانیم در شرایط تحریم نیز اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در تابستان و پاییز امسال در مقایسه با تابستان و پاییز سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار شاهد افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم، گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش یافته و بیکاری در حد ده و شش دهم درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت افزود: در پاییز سال 98 در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود 470 هزار نفر به جمعیت شاغل کشور اضافه شده و این رقم خالص اشتغال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها، شامل برنامه‌هایی در زمینه سیاست‌های فعال بازار کار، بخش صنعت، نوسازی بافت‌های فرسوده، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بخش کشاورزی به منظور تحقق شعار سال در دولت در نظر گرفته شده است گفت: امسال برای رونق تولید حدود 54 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و طبق موافقتنامه‌ای که امضا کرده ایم، به هر یک از دستگاه‌ها که برنامه‌های رونق تولید را اجرا کنند 20 درصد از منابع اولیه تخصیص پیدا کرده است و با ارائه گزارش کار منابع بعدی را نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری بیش از یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تولید اشتغال اختصاص پیدا کرد و درحال حاضر معادل ریالی آن در خزانه وجود دارد و از این محل 20 درصد اولیه موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است، ادامه داد: تنها اقدامی که مشکلات تامین مالی ندارد موضوع تولید اشتغال است.

نوبخت با تاکید بر اینکه اگر برنامه و نظارت داشته باشیم در شرایط تحریم نیز می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش دهیم، عنوان کرد: در پاییز امسال نرخ رشد بخش کشاورزی با توجه به نزولات جوی و برنامه‌های کشت گلخانه‌ای به 7 درصد رسید و امیدواریم تا پایان امسال برای فصل‌های آینده نیز بهبود رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

نوبخت در پایان افزود: امیدواریم آنگونه که مجامع جهانی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیش بینی کرده‌اند در سال 2020 اقتصاد ایران از رکود خارج می‌شود و به رشد مثبت می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نوبخت برنامه بودجه شرايط تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری