Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@17:06:40 GMT

13 کسب و کار پردرآمد خانگی در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۱۲۲۰

13 کسب و کار پردرآمد خانگی در ویکی آنا

در دنیای امروز مشاغل خانگی طرفداران زیادی دارد و بسیار در حال رواج است، این مشاغل بهترین راه افزایش در آمد خانواده ها راه و مبارزه با فقر و محرومیت و کاهش نرخ بیکاری می باشد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، چه شما یک فرد شاغل باشید چه نباشید این مطلب می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به کار و حرفه تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه به دلیل مشکلات فراوان در چرخه اقتصاد، بسیاری از آقایان و خانم ها، مخصوصاً خانم های خانه دار می خواهند در خانه کسب و کاری راه اندازی کنند تا بتوانند درآمدزایی کنند. شغل در ایران وابسته به استعداد هست، یعنی اگر فردی چه آقا چه خانم استعداد داشته باشد بدون سرمایه هم می تواند درآمد خوبی داشته باشد. اگر دوست دارید در خانه بنشینید و کاری هرچند کوچک برای خودتان داشته باشید و از طریق این کار بتوانید کسب درآمد نمایید ، این مطلب باشگاه خبرنگاران را مطالعه بفرمایید تا بدانید که افراد موفق و با درآمد بالا از چه راه و روش هایی راه پول در آوردن را پیدا کرده اند و حالا رو به پیشرفت هستند.

مشاغل خانگی چیست؟

امروزه روش های درآمدزایی به شدت افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال خانم ها اگر در گذشته برای خود و یا خانواده آشپزی و خیاطی می کردند، امروزه می توانند غذاهای خود را به دیگران هم بفروشند و یا برای سایر افراد هم لباس بدوزند و کسب درآمد کنید. مشاغل خانگی یکی از امن ترین شغل هاست بعضی خانم ها به علت محیط امن خانه آن را بعنوان یک بنگاه اقتصادی می پذیرند. بعضی از این شغل ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می رسانند.

شما برای بیش‌تر شغل‌های خانگی به یک رایانه و اتصال به اینترنت، برخی مهارت‌های پایه، و البته طرز فکر “من می‌توانم” نیاز دارید.

در ادامه چندین مشاغل خانگی پردرآمد را معرفی می کنیم که میتواند زندگی شما را رونق دهد:

 

1- قالی بافی

فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می تواند درآمدزایی سرشاری را برای افراد متقاضی کسب و کار خانگی ایجاد کند. بعضی از کارگاه هاي فرش بافی با دادن آموزش هاي لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می توان کار فرش بافی را در خانه شروع کرد. بعضی از افراد تا ماهی 5 میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می کنند.

2- بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی (Telemarketing) یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین روش های جذب مشتری است به همین دلیل شرکت های مختلفی به بازاریاب تلفنی نیاز دارند. بازاریابی تلفنی می تواند برای شما یک درآمدزایی 1 تا 3 میلیونی را مهیا کند. افراد می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از 1 تا 3 میلیون مزد دریافت کنند.

3- ساختن زیورآلات تزیینی

ساختن این زیورآلات را می‌توانید با در نظر گرفتن میزان بودجه‌تان آغاز کنید. اگر اوضاع مالی خوبی داشتید از نقره و طلا شروع کنید وگرنه می توانید با هر نوع مواد اولیه ای از پارچه گرفته تا چرم و سرامیک و چوب انواع و اقسام زیورآلات را درست کنید و به فروش برسانید. البته سلیقه و نوآوری هم در این شغل حرف اول را می‌زند که اگر واقعا ایده ای به ذهن تان نمی‌رسد سریعا یک سر به اینترنت و فضای مجازی بزنید و هرآنچه را لازم بود را فرابگیرید و پیاده سازی کنید.

4- عروسک سازی

عروسک سازی نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار در خانه امکان پذیر است و می تواند کسب و کار خوبی برایتان باشد. بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می توانید ماهیانه درآمدی بالای 1 میلیون در ماه داشته باشید.

5- شیرینی پزی و آشپزی

شما می توانید از هنر آشپزی خود نیز کسب درآمد کنید و حتی بدون نیاز به مغازه؛ محصولات خود را در خانه خود به فروش برسانید یا این که محصولات خود را به شیرینی فروش ها بدهید.

6- صنايع غذايي

توليد و بسته بندي ترشيجات و شور، ماست، توليد گلاب و عرقيات گياهي، توليد و بسته بندي آبليمو، آبغوره، سرکه، نارنج، نبات پزي، شيريني پزي سنتي، پخت انواع نان، تهيه شکلات، تهيه لواشک، تهيه مرباجات، تهيه ماهي فرآوري شده (دودي – شور)، توليد انواع رب، توليد رشته آشي.

7- آرایشگری و خدمات زیبایی

این حرفه برای افراد علاقمند و مشتاق به خدمات زیبایی بسیار عالی و مفرح است. اگر در این زمینه تخصص دارید که چه بهتر! اگر هم ندارید اصلا نگران نباشید زیرا دوره های کوتاه مدت آرایشگری می‌توانند پایه ای ترین خدمات مورد نیاز را به شما آموزش دهند و شما با تبدیل یک اتاق در محل زندگیتان یا بیرون از آن می توانید با ارائه خدمات ساده آرایشگری مثل ابرو و ناخن به دیگران درآمد خوبی داشته باشید.

8- خیاطی

شاید خیاطی را بتوان جزو مشهور ترین مشاغل خانگی قرار داد. گرچه برای این منظور باید تبحر کافی داشته باشید و پس از آن می توانید به درآمدزایی مناسبی برسید. برای شروع می توانید با توجه به نیاز روز، چند لباس بدوزید و با فروشگاه های پوشاک کوچک برای عرضه و فروش لباس ها صحبت کنید.

9- پرورش گیاهان خانگی

زندگی شهری و دوری از طبیعت همه انسان ها را دلتنگ سر سبزی کرده است. گر بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئیینی و حتی دارویی پرورش بدهید با استفاده از کمترین فضا می توانید درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشید. گرچه لازم است که مطالعه و تحقیق خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از عهده کار بر آییم.

10- پرورش قارچ

برای این کار کافیست کمی اهل گل و گیاه باشید و از برخی شرایط و شیوه های نگهداری از گیاهان و خاک و غیره مطلع باشید. این روزها پرورش قارچ تبدیل به یک شغل خانگی بسیار پررونق شده است. البته یادتان باشد قبل از شروع کار فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و با یک متخصص این رشته هم مشورت کنید.

11- تایپ و ورود داده ها

اگر اندکی حوصله و مهارت ورود اطلاعات به برنامه و تایپ کردن را داشته باشید این شغل هنوز می تواند برای شما پولساز باشد. درست است که در عصر حاضر همه سعی میکنند کارهای مربوط به تایپ و داده هایشان را خودشان انجام دهند اما هنوز هم سیل عظیمی از افراد هستند که فقط با قلم و کاغذ راحت هستند و به یک تایپیست یا کارشناس ورود داده نیاز دارند.

12- صنایع دستی

اگر هنرمند هستید مثلا یک نقاش، خطاط و یا با صنایع دستی محلی خود مانند میناکاری و یا قلم زنی و … غیره آشنا هستید، می‌توانید شرایط خوبی برای داشتن شغلی مستقل آن هم بدون هزینه فراهم کنید چرا که هنر همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.

13- تدریس

در زمینه‌ی ریاضی قوی هستید؟ تدریس می‌تواند یک فرصت شغلی خانگی عالی باشد، به ویژه برای کسانی که در زمینه‌ی خاصی دانش بالایی دارند؛ مثل دانشجویانی که در رشته‌ی زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، معلمان مدرسه، یا افرادی که به یک زبان خارجی تسلط دارند.

 

گردآوری شده از:

Housebeautiful

Theworkathomewoman

banki.ir

سایت کسب و کار بازده

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب قاتل خاموش باشید

آفتاب‌‌نیوز :

مریم طاهرخانی، فشارخون بالا را عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر دانست و اظهار کرد: نشانه‌هایی از ابتلاء به فشارخون بالا ممکن است در برخی بیماران دیده شود که از جمله آن می‌توان به سردرد، تپش قلب، احساس فشار در قفسه سینه، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، سرگیجه، تاری دید، گُرگرفتگی و قرمزی صورت و خونریزی بینی یا چشم اشاره کرد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: هیچکدام از این نشانه‌هایی که به آن اشاره شد، اختصاصی نیستند و صرفاً برای مشکوک شدن به وجود خطر پرفشاری خون نباید منتظر بروز این علامت‌ها بود.

طاهرخانی، تنها راه تشخیص پرفشاری خون را، اندازه گیری آن با دستگاه‌های فشارسنج عنوان کرد و افزود: افراد می‌توانند برای اندازه‌گیری فشارخون به مطب پزشک مراجعه کنند، یا به کمک دستگاه هولتر فشارخون در خارج از مطب و در یک بازه زمانی طولانی مدت فشارخون خود را پایش کنند، همچنین امکان اندازه‌گیری فشار به کمک دستگاه‌های ترجیحاً اتوماتیک در منزل نیز وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: توصیه می‌شود از فشارسنج‌های بازویی استفاده شود و فرد حتماً پنج دقیقه به حالت نشسته و در حالت استراحت قرار گیرد، علاوه بر این، افراد باید توجه داشته باشند تا نیم ساعت قبل از اندازه گیری فشار، ورزش نکنند و چای و قهوه نیز ننوشند.

وی درباره نحوه اندازه‌گیری صحیح فشار خون، عنوان کرد: فشارخون باید دو یا سه بار گرفته شود؛ میانگین دو عدد نزدیک به هم، فشارخون بیمار را نشان می‌دهد ضمناً بهتر است از هر دو دست فشار گرفته شود و اگر فشار دو دست با یکدیگر مغایرت داشت، معیار، دستی است که فشار بالاتری دارد.

طاهرخانی، افزود: اتحادیه جهانی فشارخون بالا (World Hypertension organization)، فشار بزرگ‌تر مساوی ۱۴۰ روی ۹۰ میلی متر جیوه را پرفشاری خون تعریف کرده است بنابراین اگر فشار فردی در منزل بزرگ‌تر مساوی ۱۳۵ روی ۸۵ میلی متر جیوه بود، باید به پزشک مراجعه کند، البته تشخیص فشارخون بر اساس یک بار اندازه گیری داده نمی‌شود.

فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق، با اشاره به اینکه درمان فشارخون در افراد به تشخیص پزشک به طور معمول پس از دو تا سه بار ویزیت پزشک به فاصله یک تا چهار هفته و یا اندازه گیری فشارخون با هولتر، آغاز می‌شود، گفت: البته اگر فشارخون در رنج خطر باشد و عوارض ناشی از فشارخون در ارگان‌های حیاتی دیده شود، باید در همان ابتدا درمان شروع شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بنا به توصیه اتحادیه جهانی فشارخون بالا، افراد بالغ بالای ۱۸ سال باید غربالگری فشارخون شوند؛ به این ترتیب که افراد ۱۸ تا ۳۹ سال هر سه تا پنج سال باید فشارشان را اندازه بگیرند و اگر در حد نرمال بود، سه تا پنج سال بعد، مجدد ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: این افراد اگر به علت وزن بالا (توده بدنی (BMI) بالاتر از ۲۵)، یا ماکسیمم فشار بین ۱۳۵ تا ۱۳۹ و مینیمم فشار ۸۵ تا ۸۹ میلی متر جیوه در معرض ابتلاء به فشارخون بالا هستند، باید به صورت سالانه پایش شوند، افراد بالای ۴۰ سال نیز باید هرسال فشارخون خود را اندازه‌گیری کنند.

طاهرخانی با بیان اینکه فشار خون بالا سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد، به راه‌های پیشگیری از فشار خون در افراد اشاره کرد و گفت: حفظ وزن مطلوب، اصلاح سبک زندگی، پرهیز از رژیم غذایی ناسالم مثل مصرف غذا‌های سرخ کردنی، چرب، آماده و کنسروی، حذف اسید‌های چرب ترانس، خودداری از مصرف الکل و دخانیات و پرهیز از مصرف نمک بیش از یک قاشق چایخوری از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از ابتلاء به پرفشاری خون بسیار کمک کننده خواهد بود.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه هدف سازمان بهداشت جهانی، کاهش ۲۵ درصدی ابتلاء به فشارخون بالا تا سال ۲۰۲۵ است، بیان کرد: این مهم با تشخیص زودهنگام و کنترل به موقع بیماری امکان پذیر است، یکی از اقدامات در این راستا، کنترل فشارخون بیمارانی است که به هر بهانه‌ای به مراکز درمانی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، بسیج عمومی و راه‌اندازی کمپین‌های اطلاع رسانی اهمیت فشارخون و تشخیص و درمان به موقع آن، می‌تواند در افزایش سواد سلامت مردم نیز مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات