Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری واحد کرج در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ایجاد سراهای نوآوری گفت: درخواست تاسیس سرای فناوری و مواد را با توجه به حضور شرکت‌‌‌های فعال در حوزه مواد که شامل انواع مواد در حوزه مهندسی نانو، شیمی، دارویی و پزشکی است را به سازمان مرکزی ارائه کردیم تا بعد از تایید و دریافت مجوز نهایی، این سرا راه‌‌‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این موارد را در خانواده گروه مواد می‌‌‌‌‌‌بینیم همچنین درصددیم تا سرای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک هم ایجاد کنیم.

وی تشریح کرد: نیمی از ظرفیت موجود در استان هم مختص به شهرک‌‌‌های صنعتی بوده که در بحث تولید مواد در حوزه‌‌‌های مختلفی فعالیت دارند. در حقیقت، ظرفیت لازم هم در دانشگاه و در استان برای ایجاد سرای نوآوری در حوره فناوری و مواد هم وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرج درباره ساختارهای موجود برای ایجاد سرای نوآوری تاکید کرد: ایجاد سرای نوآوری نیازمند فضا و زیرساخت لازم بوده و در واحد کرج، فضای فیزیکی حدود 400 مترمربع برای ایجاد سرای نوآوری در این حوزه‌‌‌‌ها وجود دارد. برهمین مبنا، بعد از دریافت مجوز لازم بازسازی و آماده‌‌‌سازی برای ایجاد سرای نوآوری در واحد کرج در ساختمان مربوط به این امر، در این واحد دانشگاهی انجام خواهد شد.

ثابت خاطرنشان کرد: در سرای نوآوری یک شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده مستقر خواهد شد و این شتاب‌دهنده‌ها، از یک تیم استارتاپ که ایده‌ای مورد تایید آنها دارد حمایت می‌کنند. در واقع ایده‌های استارت‌آپ‌های مختلف را گلچین می‌کنند و بهترین آنها که در کمترین زمان به بیشترین سود برسد را انتخاب می‌کنند. آنها شرکتی با گروه استارتاپ تاسیس و در مقابل سرمایه‌گذاری اولیه و آموزش‌ها و خدماتی که به صاحبان ایده می‌دهند سهمی از شرکت را در اختیار می‌گیرند.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرج تصریح کرد: سه حوزه عمده در ایجاد سرای نوآوری وجود دارد و علاوه بر ساختمان 400 متری در واحد، یک سوله 600 متری هم در این حوزه داریم. علاوه بر شتاب‌‌‌‌دهنده‌‌‌ها حداقل 15 مجموعه فناور که شامل واحد و هسته فناور و شرکت دانش بنیان می‌‌‌شود باید داشته باشیم. در مجموع در سرای نوآوری، شتاب‌‌‌دهنده، مرکز رشد و بخش پشتیبانی و مالی داریم که بعد از اخذ مجوز باید تمهیدات لازم در این موارد در نظر گرفته شود.

وی درباره تجاری‌‌سازی محصولات تولید شده در شرکت‌‌‌های بنیان مساقر در سرای نوآوری یادآور شد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف ما در بخش سرای نوآوری تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌بنیانی است که در این سراها تولید می‌‌‌شود. زیرساخت و محل استقرار سراهای نوآوری، پردیس‌های پارک، نهادهای مالی و سایر اجزای مرتبط با نوآوری در بخش بازار فناوری شکل می گیرد، که نهادهای عرضه‌کننده خدمات و محصولات فناوری و نوآوری با نهادهای متقاضی در ارتباط بوده و همکاری‌های تجاری ذیل آنها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون پژوهشی و فناوری واحد کرج حامد ثابت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون پژوهشی و فناوری واحد کرج حامد ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است