Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:14:22 GMT

باید موجی در جامعه برای تکریم معلم ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۷۵۲۳

باید موجی در جامعه برای تکریم معلم ایجاد شود

وزیرآموزش‌ و پرورش گفت: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود و صداوسیما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست با موضوع فعالیت‌های تخصصی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سال 99-98 که در سالن جلسات وزیر و در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: باید ابتدا اهداف را مشخص و بعد برنامه‌ها را بر اساس این اهداف تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه منزلت، تلقی دیگران از مقام معلم است لذا باید تلقی دیگران از معلمان را اصلاح کنیم و بهبود ببخشیم، گفت: در تکریم از معلمان باید افرادی مورد تجلیل قرار گیرند که در مسیر تحقق اهداف سند تحول و جهت‌گیری‌های آموزش‌ و پرورش گام بردارند و تشویق آنها به تقویت اهداف مذکور بینجامد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اصلاح جایگاه معلم در نزد خود معلمان از دیگر اهداف تکریم معلمان است، افزود:‌ در تکریم معلم هرچه مشارکت عوامل تأثیرگذار بیشتر باشد، بهتر است.

وی با اشاره به شور به وجود آمده در موضوع شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی افزود: این شور را کسی نمی‌تواند به وجود ‌آورد و کاملاً خودجوش است لذا باید به‌گونه‌ای کار کرد که جامعه هم خودجوش به تکریم معلمان بپردازد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشارکت در تکریم‌ها وجود نداشته باشد این تکریم و تجلیل حسی را در دیگران به وجود نمی‌آورد و انگیزه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

وی بر نقش برجسته انجمن‌های اولیا و همچنین اولیای دانش‌آموزان در تکریم معلمان تأکید و عنوان کرد: هرکسی در دوران تحصیلش معلمی داشته است که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده است و همواره در طول زندگی‌اش در خاطرش زنده بود لذا در هفته معلم می‌توان از چنین اشخاصی دعوت شود تا مقام و منزلت معلم را برای جامعه تشریح کنند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود و صداوسیما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است. همچنین ارائه فراخوان برای استفاده از اندیشه‌های معلمان در این زمینه می‌تواند بانکی از ایده‌ها را در اختیار ما قرار دهد.

وزیر آموزش‌ و پرورش بر وجود دستورالعمل مناسب در ادارات آموزش‌وپرورش برای تکریم مقام معلم تأکید و عنوان کرد: تکریم مقام معلم ابتدا باید در ادارات آموزش‌ و پرورش به‌طور جدی پیگیری شود و این موضوع بسیار مهم است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیابی از برنامه‌های انجام‌ شده ضروری است تا جهت‌گیری این برنامه باید به سمت پیشرفت باشد، گفت: وزارت کشور و همچنین مساجد نیز باید درگیر این موضوع شوند و در تکریم معلم مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معلم آموزش جامعه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته معلم در اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمود زاده در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در اسکو برگزار شد به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش یک سازمان پرورش دهنده نیروی انسانی و آموزش دهنده است ولی دیگر دستگاه‌ها مصرف کننده این نیرو‌های متخصص هستند.

وی گفت:دانش آموزان تحت آموزش معلمان هستند و این معلمان برای آینده کشور نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت می‌کنند و لذا خود معلمان عامل خودسازی و تمدن سازی بوده و آینده کشور توسط همین دانش آموزانی که معلمان تربیت کردند مدیریت خواهد شد.

وی افزود:چرخه اقتصادی کشور توسط همین دانش آموزان به حرکت در خواهد آمد و لذا طراحی و مهندسی کشور به وسیله معلم در داخل کلاس انجام می‌شود و باید این طراحی و مهندسی متناسب با نیاز‌های کشور باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به انتظارات جامعه از معلمین هم اشاره کرد و گفت:معلم فقط آموزنده علم نیست بلکه معلم هویت ساز است و هویت اسلامی باید به دست معلمین اتفاق افتاده و مسیر را برای دانش آموز مشخص کنند و هویت سازی کنند.

محمودزاده به ضرورت توانمندسازی معلمین و معیشت و منزلت آنها هم اشاره کرد و افزود:توجه به شان و منزلت معلمین باید شکل بپذیرد و در کنار  آن به توانمندسازی در حوزه دانش تخصصی و حرفه‌ای او هم باید توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: معلمی که آراسته به تربیت اسلامی نباشد نمی‌تواند در تراز انقلاب اسلامی دانش آموزی را تربیت کند و لذا تربیت نسل آینده کشور منوط به توانمندسازی معلمین و توجه به ارتقای شاخص‌های رفاهی این قشر از جامعه است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه