Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد تنها 28 درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌توانند جایگاه ایران را روی نقشه خاورمیانه تشخیص دهند.

به گزارش عصرایران، در نطرسنجی جدیدی که در تاریخ 4 و5 ژانویه (3 روز پیش) از بین رای دهندگان آمریکایی صورت گرفته، نتایج قابل توجهی به دست آمده است. این نظرسنجی پیش از حمله تلافی جویانه موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نظرسنجی تنها 28 درصد توانستند کشور ایران را روی نقشه خاورمیانه که بدون ذکر نام کشورها بود تشخیص دهند و تنها 23 درصد از آمریکایی‌ها می‌توانند روی نقشه جهان بدون ذکر نام کشورها جای ایران را مشخص کنند.

همچنین 8 درصد از رای دهندگان ایران را با کشور همسایه‌اش عراق،  اشتباه گرفتند.

این نظرسنجی مشترک که بین  موسسه "مشاوره مورنینگ" و نشریه "پولیتیکو" آمریکا از میان 1995 رای دهنده آمریکایی و با ضریب خطای 2 درصد انجام شده، حاکی است اطلاعات جغرافیایی مردم آمریکا ضعف‌های اساسی دارد؛ حتی برای شناخت کشورهایی که ایالات متحده آمریکا سال‌ها و دهه‌هاست با آنها مشغول جنگ و نزاع است.

مردان آمریکایی تقریبا دوبرابر بهتر از زنان توانستند جای ایران را روی نقشه مشخص کنند.

درباره خبر ترور سردار سلیمانی 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که چیزهای زیادی درباره او شنیده‌اند. 40 درصد از رای دهندگان آمریکایی با عملیات ترور سلیمانی در فرودگاه بغداد اعلام مخالفت کردند و در مقابل 47 درصد از این عملیات (ترور) پشتیبانی کردند.

درباره گرایش حزبی هم 70 درصد از رای دهندگان دموکرات با ترور سلیمانی اعلام مخالفت کردند در حالی که 85 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه از این اقدام پشتیبانی کردند و از این مقدار 61 درصد جمهوریخواهان به شدت از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

69 درصد از رای دهندگان گفته‌اند که اقدام به ترور سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا و ایران را به جنگ نزدیک‌تر کرده است و 50 درصد هم گفته‌اند این اقدام امنیت آمریکا را کمتر کرده است.

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/002y9R

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترور سردار سلیمانی نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس