Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:17:43 GMT

شکوه فرش ایرانی؛ نمادی از غرور فرهنگی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۸۵۴۱

شکوه فرش ایرانی؛ نمادی از غرور فرهنگی

برنامه «بازار» در شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به معرفی شرکت ها و صنایع ایرانی می پردازد و در این قسمت نگاهی دارد به صنعت فرش و فولاد ایران.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ایران بخاطر هنر خیره کنندۀ قالی بافی اش مشهور است. صدها کارخانه کوچک و بزرگ توانایی تولید 120 میلیون مترمربع قالی در سال را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر ابرکوه در استان یزد در مناطق مرکزی ایران قرار دارد و در آنجا شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه واقع شده است. این شرکت بزرگ در تمامی طول شب و روز به کارمعدن آهن و ساخت فولاد مشغول است.

در بخش دیگری از برنامه فرش دستباف و صنعت فرش ایران بررسی می شود و از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد. فرش ایرانی تقریباً در همه کشورها یافت می شود و نمادی از غرور فرهنگی، شهرت و هنر ایرانی است.

در این قسمت از برنامه «بازار» صنعت فرش ایران و چگونگی تطبیق آن با چالش های ناشی از تحریم ها و سرعت بخشیدن به روندهای جدید از جمله نوآوری در ساخت و تولید فرش های باشکوه ایرانی در سطح ملی و بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

ایران موفق شده است از رقابت بی ثمر برای تولید فرش دوری کند. رقبای بین المللی مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و حتی هند با کاهش قیمت این کالا به امید افزایش تجارت خود در بازار بین المللی، استانداردهای کیفیت را در تولید فرش کاهش داده اند. با این حال صنعت فرش ایران ضمن تطبیق با خواسته های مدرن و صرفه اقتصادی، تمامیت خود را حفظ کرده است.

کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 3 بامداد، جمعه 2 بامداد، شنبه 08:30 و 13:30 و یکشنبه 06:30 به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار صنایع فرش ایرانی هیسپان تی وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم