Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

تقریبا کار هیات انتخاب برای دیدن فیلم های متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و یکی از سخت ترین مراحل ابتدایی یک جشنواره شاید به ظاهر پشت سر گذاشته شده است اما ذکر چند نکته در کار هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر حائز اهمیت است.

مبنای انتخاب فیلم ها چیست؟

آیا هیات انتخاب به تنوع ژانر در جشنواره فکر می کند؟

آیا تنوع ژانر در اولویت است و همین مسئله باعث می شود آثار در شرایط مساوی انتخاب سلیقه ای شوند؟

چقدر نگاه تکنیکال مدنظر هیات انتخاب است؟

آیا هیات انتخاب به دنبال فیلم هایی با نگاه نو است یا تنها اسامی افراد است که می تواند در این مسیر مدنظر باشد؟

آیا سفارشی در نوع انتخاب ها وجود دارد؟

آیا هیات انتخاب با سلیقه های متفاوتی مشغول دیدن فیلم ها شده اند؟

آیا ممکن است اسامی بزرگ از نظر هیات انتخاب در اولویت جشنواره قرار نگیرند؟

آیا فیلم های کنار گذاشته با فاصله بسیاری نسبت به بقیه فیلم ها دارای نقطه ضعف هستند؟

آیا قرار است فیلم هایی که به شکل کامل به نمایش درآمده اند مدنطر هیات انتخاب باشند یا اینکه فیلم های ناقص در حد راش هم برای هیات انتخاب به نمایش درآمده اند؟

هیات انتخاب به انتخاب جعمی می رسند یا براساس رای ها فیلم ها انتخاب می شوند؟ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

جواب سوالات بالا می تواند سال آینده سینمای ایران را به علاوه یک جشنواره بین المللی موثر در روند زندگی حرفه ای هر یک از هنرمندان این عرصه را تحت تاثیر قرار دهد. درحقیقت در مملکتی که یک جشنواره با این هیبت برگزار می شود، نظر هیات انتخاب و سبک و سیاق انتخاب بسیار مهم و حیاتی است.

درواقع نه تنها قرار گرفتن فیلم در رقابت این جشنواره که گروه کامل هنرمند از بازیگر و نویسنده و کارگردان گرفته تا طراح صحنه و گریمور و تدوین گر و... به این انتخاب و سلیقه هنری و حرفه ای هیات انتخاب مرتبط می گردد.

پرواضح است که در چنین شرایطی کار سختی برعهده هیات انتخاب گذاشته شده است و جدا از جایگاه داوری، این افراد بایستی توانایی شناخت آثار تعدادی هنرمند را در خود داشته باشند که حاصل آن اتفاقی مطلوب باشد. درواقع هیات انتخاب مسئولیت محتوایی و هنری جشنواره پیش رو را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم بازیگر ژانر کارگردان نویسنده گریمور هیات انتخاب سلیقه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نام جدید برای پرسپولیس مطرح شد

با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک، موضوع تغییرات در بدنه مدیریت این باشگاه بیشتر از قبل شنیده می‌شود.

 گفته می‌شود فردی به نام فروزنده قرار است بزودی به هیات مدیره پرسپولیس اضافه شود که این فرد از مدیران اقتصادی به‌شمار می‌رود. 

از طرف دیگر با استعفای حسین خبیری، هیات مدیره پرسپولیس چند ماهی است که با ۴ نفر برگزار می‌شود و مشخص نیست مصوبات این هیات مدیره، چطور قابلیت اجرایی دارد چرا که طبق قانون، اعضای هیات مدیره باید عدد فرد باشد!

  منبع:خبرورزشی 

 

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • (ویدئو) بازیکنان ختافه دست در دست مادرانشان در زمین حاضر شدند
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • پیام مهم: تن‌هاخ حاضر نیست از یونایتد برود!
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • یک نام جدید برای پرسپولیس مطرح شد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • زنانی که در کن رئیس شدند