Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود دانشمند در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مشکلات تولید داخلی در راستای گسترش صادرات غیرنفتی گفت: متاسفانه تولیدکنندگان ما با مشکلاتی مواجه هستند که تا آنها برطرف نشود امکان تحقق اهداف صادرات غیرنفتی وجود ندارد. بنابراین ابتدا مشکلاتی مانند تامین سرمایه در گردش، تهیه تجهیزات و قطعات، مواد اولیه،...باید برطرف شود تا تولید و صادارت صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه پس از صادرات، راه دریافت پول آن و موضوع پیمان ارزی و تعهدات آن مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: به باور بنده برای حل این قبیل مشکلات، باید از مشارکت سیستم بانکی و بنگاه‌ها در تولید استفاده کرد. مثلا بانک مواد اولیه را فراهم و بنگاه اقدام به تولید کند و از طریق یک حساب مشترک نسبت به تقسیم سود اقدام کنند. بانک نباید تنها به دنبال خلق پول پرفشار و متعاقبا تورم باشد که حتی خود این بنگاه‌ها قادر نباشند تعهدات خود را پرداخت کنند. البته این موضوع می‌تواند تا حدودی مشکلات داخلی تولید را برطرف کند اما فروش خارجی، چگونگی دریافت پول و پیمان ارزی هنوز پابرجا خواهد بود که نیازمند همکاری با بانک مرکزی است.

این کارشناس اقتصادی در مورد کاهش ۵ درصدی تسهیلات بانک‌ها به منظور تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها در هشت ماهه نخست سال گفت: البته نرخ تورم  تقریبا ۳۵ درصد را نیز باید به این موضوع اضافه کرد که با هم قدرت خرید و مانور بنگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

دانشمند در مورد پیوستن کشور به WTO که در ماه‌های اخیر توسط برخی از مسوولان اقتصادی مطرح شده است، گفت: به نظرم این موضوع فعلا در حد شعار است و دلیل آن نیز کاملا واضح است. چون پیوستن به WTO یک پروسه بلندمدت است که تنها با یک امضاء صورت نمی‌گیرد و باید مقدمات آن فراهم شود که یکی از آنها همین اجرای FATF در کشور است. باید توجه داشت که این موضوعات همانند زنجیر بهم متصل هستند و تا یکی از آنها را رعایت نکنیم، نمی‌توانیم در مورد دیگر صحبت کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پول تورم صادرات غیرنفتی مشکلات مشکلات تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی صبح سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شعار هر سال هوشمندانه و با تدبیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود، گفت: این بدان معنی است که به این شعار باید نگاه عملیاتی داشته و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با یادآوری اینکه نام‌گذاری سال به هیچ وجه شعار نمادین نبوده، بلکه دستور موکدی است که باید عملیاتی شود، افزود: برای اینکه شعار سال تحقق یافته و شاهد جهش تولید به واسطه مشارکت مردم باشیم، باید ریل‌گذاری لازم توسط مدیران و صاحب‌نظران انجام شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به یکی از موضوعات مهم امروز کشور یعنی جوانی جمعیت اشاره و با تاکید بر اینکه این موضوع باید به جد پیگیری شود، ادامه داد: برای اینکه شاهد تحقق موضوع جوانی جمعیت باشیم، باید اهمیت این موضوع بیش از پیش و در شرایط مختلف تکرار و تبیین شود؛ چرا که بدون این اقدامات نمی‌توان به نتیجه دلخواهد دست یافت.

وی با بیان اینکه نسل جوان در زمینه فرزندآوری با دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی مواجه هستند که این نگرانی‌ها باید برطرف شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم مشکلات معیشتی و دغدغه‌های اقتصادی باعث شود که جوانان از روزی‌رسانی خداوند به بندگان خود ناامید شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان همچنین به انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به حمله موشکی رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: بی‌تردید این عملیات یک پاسخ مشروع به اقدام جنایتکارانه اسرائیل بود که باعث شد غرور ملی در درل ملت ایران تقویت شده و دوستان و دشمنان به اقتدار ایران اسلامی معترف شوند.

کد خبر 6086230

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی