Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@01:51:07 GMT

چرا سلیمانی چنین خروشی را ایجاد کرده است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۰۲۶۰

چرا سلیمانی چنین خروشی را ایجاد کرده است؟

مدت‌هاست در گردهمایی‌های خیابانی شرکت کرده‌ام؛ گاهی به عنوان حمایتگر و گاهی به عنوان مشاهده‌گر. امروز هر کس در تشییع شهید سلیمانی شرکت کرده بود، تصدیق می‌کند که چنین سیل جمعیتی بی‌سابقه بوده است. حضور همه نوع افراد با هر سلیقه فکری و سیاسی عجیب بود.

مهدی فدایی مهربانی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران

مدت‌هاست در گردهمایی‌های خیابانی شرکت کرده‌ام؛ گاهی به عنوان حمایتگر و گاهی به عنوان مشاهده‌گر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هر کس در تشییع شهید سلیمانی شرکت کرده بود، تصدیق می‌کند که چنین سیل جمعیتی بی‌سابقه بوده است. حضور همه نوع افراد با هر سلیقه فکری و سیاسی عجیب بود.

به عقیده من، سلیمانی نمونه‌ای کهن‌الگویی است که ما را قادر می‌سازد فهمی از ناخودآگاه جمعی این جامعه داشته باشیم. ضمیر جمعی ایرانیان او را چون قهرمانی می‌داند که در افسانه‌ها و متون کهن خود یافته است؛ بی‌دلیل نیست که او را رستم و مالک می‌خوانند. او ایده‌آل تایپ یا نمونه آرمانی شخصیتی است که ما در ضمیر ناخودآگاه خود همیشه در آرزوی بودن همچون اوییم و اکنون فقدان او به حزنی جمعی بدل شده است.

علت اینکه شهادت او نه تنها آن‌ها که با او شباهت داشتند، بلکه خیل عظیمی از کسانی را محزون کرده که در ظاهر شباهتی با او ندارند، این است که او چنان زیست که یک انسان اصیل، یک نمونه کهن‌الگوییِ انسان، یک قهرمان، یک شخصیت متخلق، صادق و مخلص می‌زید. او چنان زیست که ضمیر ناخودآگاه ما آن را می‌طلبد؛ حتی اگر در خودآگاه خود چنان زیست نکنیم.

کهن‌الگوها از آنجا که در ضمیر و ناخودآگاه حاضرند، تأثیر و قوتشان به حضور بیرونی آن‌ها نیست. بنابراین همان‌گونه که این قهرمانان با مرگشان در وجدان جمعی یک جامعه زنده‌تر می‌شوند و این مرگِ باشکوه مرحله تکاملِ تمام قهرمانانِ کهن‌الگویی است که در افسانه‌ها به اشکال مختلف بازتولید می‌شوند، سلیمانی نیز بخشی از تجلی و ظهور همان قهرمان کهن‌الگویی است که در ضمایر باقی است و اکنون زنده‌تر از همیشه است. به قول عطار زودی باشد که او آتشی به جان سوختگان عالم زند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار سلیمانی خروش ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی