Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای ایجاد و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها، اظهار کرد: توجه به این راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی زمینه توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت می‌کنند، افزود: استان گیلان جز استان‌های پیشرو در حوزه بوم گردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲ اقامتگاه بوم گردی در ایام مبارک دهه فجر در استان بهره برداری می‌شود، گفت: برای این تعداد اقامتگاه ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از این تعداد واحدها ۱۳۵ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این واحدها در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود بهره‌برداری می‌شوند، تصریح کرد: ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در بوم گردی‌های این استان طی هشت ماه نخست امسال اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امیر انتخابی ادامه داد: توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست ااز مهم‌ترین اهداف راه اندازی واحدهای بوم گردی است.

کد خبر 4821105

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان بوم گردی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قزوین سپاه پاسداران بارش برف شیراز گرگان شهرکرد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور مدرسه گردی در مشهد

دریافت 61 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091384

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان