Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:47:09 GMT

بخش خدمات رکوردار ایجاد اشتغال در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۰۷۴۷

بخش خدمات رکوردار ایجاد اشتغال در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: بخش خدمات در استان حائز حجم قابل قبول اشتغال است، البته این به این معنی نیست که از صنعت و صنایع مادر تخصصی غافل شویم. 

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۱۸ دی در شورای اداری استان فارس بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار درصنعت و بخش خدمات استان عامل است که منجر به ایجاد اشتغال‌های قابل توجه و کاهش مستمر نرخ بیکاری در فارس  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: ایجاد کارخانه‌های مادر تخصصی در حوزه‌های آلومینیوم ، فولاد، ذوب آهن و ... مبین این موضوع است که اشتغال صنعتی در فارس بیش از گذشته رونق گرفته و فارس به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد. 

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتخابات با توجه به شرایط ایران در عرصه‌های بین‌المللی باید با شور بیشتری برگزار شود و حداکثر توان در برگزاری این نماد دمکراسی دینی مورد استفاده قرار گرفته شود، البته رعایت حق بی طرفی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف باشد. 

رحیمی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی علاوه بر رصد فضای انتخاباتی نگاه ویژه‌ای نیز بر کنترل و رصد بازار داشته باشند تا ضمن حفظ فضای موجود امکان کاهش فشارهای اقتصادی به طبقه محروم اجتماعی نیز فراهم شود. 

او در خصوص کاهش بیکاری نیز عنوان کرد: فارس تنها استان کشور بوده است که طی پنج سال اخیر روند کاهشی در حوزه بیکاری داشته است البته در این میان باید دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه به جذب سرمایه گذاری و در نتیجه تولید و اشتغال داشته باشند. 

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: مردم فارس و کشور تابع تصمیمات رهبری هستند و ضربه‌ای که سپاه به آمریکا زد گام اولی برای ضربه‌های بعدی و سنگینتر به استکبار جهانی است. 

رحیمی بیان کرد: انتظار مردمی از نیروهای انقلابی این است که ضربه‌های سنگین تری به دشمن اصلی انقلاب اسلامی ایران وارد کنند. 

او با تاکید براینکه مردم فارس حامی تمام فعالیت‌های سربازان انقلاب هستند عنوان کرد: ایران قدرت بی بدیل منطقه و جهان است و با توجه به فعالیتهای خود در روند حرکتی جهان تاثیر گذار بوده است. 

استاندار فارس خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیلهای طبیعی، نظامی،انسانی و علمی موجود در ایران باعث شده تا این کشور به عنوان یک قدرت فرامنطقهای در عرصه سیاسی جهان مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فارس خدمات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی