Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رضا دالوند روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: برای این خدمات در بودجه سال ۹۸ کمیته امداد ۹۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بدون کارمزد از محل صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه از محل همین خدمات ۵۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در کشور ساخته می‌شود اظهار داشت: ساخت این واحدها به طور متوسط تقریبا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه اول سال آینده به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: از این میزان خدمات مسکن در کل کشور سهم خراسان جنوبی هفت هزار و ۵۰۰ مورد خدمت مسکن است که به مددجویان در بخش‌های مختلف احداث و بازسازی ارایه می‌شود. 

وی تصریح کرد: از این رقم پنج هزار و ۲۰۰ خدمت مربوط به احداث مسکن و بقیه در سر فصل‌های مختلف تعمیرات و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام است. 

دالوند، مسکن را یکی از گران‌ترین خدمات کمیته امداد معرفی کرد و  افزود: مددجویان از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی در کشور تامین مسکن برای این قشر امکان‌پذیر نیست لذا با کمک تسهیلات تلاش داریم نیاز مسکن مددجویان را رفع کنیم. 

وی با اشاره به بازدیدهایی که از مسکن مددجویی در برخی از روستاهای خراسان جنوبی انجام شد کیفیت اجرای این پروژه‌ها را خوب ارزیابی کردند و افزود: افزایش نرخ مصالح به دلیل تحریم‌هایی که امسال بر کشور تحمیل شده و نبود برخی از مصالح جزو مهمترین مشکلات ساخت مسکن است. 

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برخی از تدابیر و برنامه‌های کمیته امداد توانست تا حدودی از شدت این مشکلات کم کند اضافه کرد: بسیاری از مددجویان خراسان جنوبی در برخی از روستاها از نبود مسکن مناسب رنج می‌برند که کمیته امداد آماده هرگونه همکاری با مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی است تا فراتر از سهم مددجویی در حل این مشکلات کمک کند. 

وی با بیان اینکه مسکن مددجویی که توسط کمیته امداد ساخته می‌شود در بالاترین سطح ایمنی است افزود: این مهم در زلزله‌هایی که از سال گذشته شاهد بودیم نمود پیدا کرد به طوری که کوچکترین آسیب هم مددجویان امداد در جریان این حوادث ندیدند. 

دالوند تاکید کرد: ساخت مسکن مددجویی با ظرفت، دقت و نکات سختگیرانه انجام می‌شود و تنها هدف امداد تامین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز متاثر می‌شود. 

وی با بیان اینکه ساخت مسکن کمیته امداد در حوادث طبیعی کارنامه درخشانی داشته است اضافه کرد: با کمک تسهیلات بدون کارمزد از پنج میلیون تا ۳۰ میلیون تومان به تناسب واحدهای روستایی و شهری از مددجویان حمایت می‌شود.  

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نقش مسکن در بحث اشتغال مددجویان نیز عنوان کرد: خدمت حوزه مسکن اشتغال خوبی برای مددجویان ایجاد کرده و از آنجایی که در برخی نقاط با کمبود مصالح ساختمانی مواجه هستیم طرحی در قالب تولید آجر، تیرچه بلوک و غیره آماده ارایه است که بتوان از توان مددجویان امداد در جریان تولید این مصالح استفاده کرد. 

وی همچنین بر جذب کمک‌های مردمی در حل مشکل مسکن مددجویی تاکید کرد و  گفت: رسانه‌ها در این میان نقش مهمی داشته و می‌توانند با انعکاس موفقیت‌های امداد در جریان ساخت مسکن مقاوم به جذب کمک خیران کمک کنند. 

دالوند صدور پروانه برای ساخت مسکن مددجویی را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی با نگاه متفاوت در رفع این مشکلات پیش قدم باشند. 
 

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی مسکن کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد