Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ناتو که قرار بود روز گذشته برای دیدار با سران کشور افغانستان به کابل سفر کند پس از پاسخ موشکی ایران به آمریکا این سفر را به تعویق انداخت. ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تماسی تلفنی درباره مسایل امنیتی و تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفت که قرار بود دبیرکل ناتو روز گذشته وارد کابل شود و با رئیس جمهور افغانستان دیدار کند اما به دلیل «تنش‌های به میان آمده بین آمریکا و ایران» این سفر را به تعویق انداخت.

صدیقی افزود که در این تماس استولتنبرگ بر ادامه حمایت ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی و روند صلح افغانستان تاکید کرد.

دبیرکل ناتو که بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید دارد، افزود: تا زمانی که نیاز باشد به حمایت از افغانستان ادامه خواهیم داد.

در این تماس دو طرف همچنین با اشاره به وجود پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در منطقه تاکید کردند که تا زمانی که این معضل حل نشود برقراری صلح پایدار در افغانستان و منطقه ممکن نخواهد بود.

اشرف غنی پیش از این در تماس با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری استفاده نخواهد شد.

استولتبرگ در حالی سفرش به کابل را تا زمان نامعلومی به تعویق انداخته که بامداد روز گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه ارتش آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» را در هم کوبید.

واکنش حساب توئیتری رهبر انقلاب به سفر مخفیانه ترامپ به افغانستانعراق|افشای خسارت‌‌ها و تلفات حمله موشکی به «عین‌الاسد» و انتقال اجساد به تل‌آویو

باوجود بیش از 18 سال حضور نظامی در افغانستان، مقامات آمریکایی و سران ناتو حتی قادر به تامین امنیت خود نیز نمی‌باشند و همواره بطور مخفیانه و چراغ خاموش وارد این کشور می‌شوند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار افغانستان ناتو اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است

«دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق گفت که سفر نیچروان بارزانی به تهران با هدف تأکید بر عمق روابط دو طرف صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از روز گذشته در تهران به سر می‌برد؛ «دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر او در مصاحبه‌ای گفت که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار است.

او به شبکه روداو گفت: «رئیس اقلیم در این سفر می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگان نخواهد بود و راهبرد اقلیم کردستان تعامل سازنده است».

سخنگوی ریاست کردستان عراق افزود: «اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روابطی تاریخی دارند و در دوران مبارزه با دیکتاتوری، ایران پناهگاه هزاران پناهنده عراقی بود و تا زمان سقوط رژیم دیکتاتوری، پایگاه مخالفان عراقی و اقلیم کردستان بود».

دلشاد شهاب همچنین گفت که از زمان تشکیل دولت در اقلیم کردستان، روابط اربیل و تهران بر پایه احترام به ایران بوده و طی این روابط، دو طرف منافع یکدیگر را حفظ کرده‌اند.

سخنگوی ریاست منطقه کردستان عراق، تأکید کرد: « جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرزهای طولانی ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند و همچنین روابط اقتصادی و تجاری قوی در کنار روابط دیپلماتیک دائمی و ادامه‌دار با یکدیگر داریم».

دلشاد شهاب افزود: «در تمامی شرایط سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه نزدیک است».

او با بیان اینکه از حدود دو سال پیش روابط ایران و منطقه کردستان عراق به سردی گراییده است؛ تأکید کرد: «همسایگی و روابط در منطقه ما با فراز و نشیب همراه است و در این مدت اخیر این روابط مقداری به سردی گرایید و از طریق این سفر می‌خواهیم این پیام را بدهیم که منافع مشترک میان ما بزرگ‌تر از این است که سردی بر آن چیره شود».

سخنگوی منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که «همه نیروهای عراقی که در حال حاضر در قدرت هستند، پیشینه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران دارند و روزگاری ساز و کار تشکیل حکومت فعلی در تهران انجام می‌شد و امروز هم شکی نیست که ایران قادر به کمک در بهبود روابط اربیل و بغداد است».

«نیچروان بارزانی» روز گذشته در رأس هیأتی وارد تهران شد و امروز نیز با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. او همچنین قرار است با مقام معظم رهبری و همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل