Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:40:56 GMT

ممانعت از خروج غیرقانونی ۸۱۸ نفر در گمرک بازرگان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۲۷۵۳

ممانعت از خروج غیرقانونی ۸۱۸ نفر در گمرک بازرگان

صادق نامدار روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده، اظهار داشت: بیشتر دستگیرشدگان از اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۴۲ هزار و ۸۵۷ لیتر گازوئیل قاچاق نیز در بازرگان کشف و ضبط شده که ارزش ریالی آن ۱۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال اعلام و ۶۷۸ پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک بازرگان از کشف یک محموله قاچاق شامل ۱۲ هزار و ۵۰۳ قلم کالای پزشکی در مرز بازرگان نیز خبر داد و افزود: در این پرونده که ارزش آن به بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال می‌رسد، ۱۴ متهم به محاکم قضایی معرفی شدند.

نامدار اضافه کرد: در این مدت ۴۲ هزار و ۷۷۴ قطعه لوازم یدکی نیز به ارزش پنج میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

برچسب‌ها گمرک بازرگان اتباع غیر مجاز آذربایجان غربی مرز بازرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان اتباع غیر مجاز آذربایجان غربی مرز بازرگان گمرک بازرگان اتباع غیر مجاز آذربایجان غربی مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید محمدمهدی مهاجریان مقدم گفت: پرونده قاچاق ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت از نوع نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خاتم رسیدگی شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 
به گفته مهاجریان مقدم، شعبه پیرامون وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه که بیشتر از ارزش سوخت می‌باشد، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد که در مجموع جزای نقدی نامبرده ۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی افزود: پس از گذشت زمان و مراحل قانونی، پرونده اجرا و مختومه شد.
مهاجریان مقدم گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد