Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد از اوایل مهر آغاز شده و تا ۲۵ دی ادامه دارد و بعد از پایان این مدت بر اساس امتیازهای کسب شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط ایران، پایتخت فرهنگی مساجد کشور انتخاب و معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین تسلیت به خانواده کسانی که در حادثه هواپیما و اتوبوس تهران - گنبد جانشان را از دست دادند، اظهار داشت: حضور پررنگ مردم در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال قلعه‌شاخانی اضافه کرد: اهالی رسانه در توسعه فرهنگ و هنری استان نقش تاثیرگذاری دارند و تاکنون هم توانستند با فعالیت‌های خود به خوبی وظایفشان را انجام دهند ضمن اینکه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هم یکی از بازوهای توانمند اداره‌کل در اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: بعد از تدوین سند تحول ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های این مجموعه ساماندهی شده و براساس برنامه در حال پیش‌ رفتن است.

کسب ۶۰۰ هزار امتیاز توسط کانون‌های مساجد استان

مسوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان هم در این نشست با اشاره به وجود سه هزار مکان مذهبی در این استان، اظهار داشت: سرانه مکان مذهبی در کشور به ازای هر یک هزار و ۲۰ نفر یک مکان مذهبی است ولی در کردستان به ازای هر ۵۲۰ نفر یک مکان مذهبی وجود دارد.

کامل گلباغی افزود: تربیت نیروی جوان در مساجد و مراکز دینی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی بویژه در روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سند تحول این ستاد است.

وی اضافه کرد: براساس چارت جدید هر شهر و روستایی که جمعیت آن کمتر از یک هزار نفر باشد دیگر امکان ایجاد کانون فرهنگی هنری مساجد در آن وجود ندارد.

مسوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه سامانه بچه‌های مسجد به منظور ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان  و حدود هشت هزار عضو این کانون‌ها در این سامانه ثبت شدند.

گلباغی با بیان اینکه براساس امتیاز کسب شده این کانون‌ها که بر مبنای فعالیت آنها کسب می‌شود، پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور مشخص خواهد شد، تاکید کرد: تاکنون کانون‌های استان موفق به کسب ۶۰۰ هزار امتیاز شدند.

وی از برگزاری هجدهمین دوره آزمون قرآن کریم در ۱۱ بهمن امسال خبر داد و یادآور شد: این آزمون همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور ۲ هزار و ۲۲۹ شرکت کننده برگزار می‌شود.

مسوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: از تعداد شرکت کنندگان مذکور یک هزار و ۷۲۹ نفر را خواهران و ۴۹۷ نفر را برادران تشکیل داده‌اند و آزمون در چهار گروه و ۱۵ رشته در ۹ شهرستان و ۱۰ حوزه سطح استان برگزار خواهد شد.

وی از ایحاد شورای برنامه‌ریزی کانون‌های مساجد در استان خبر داد و افزود: این شورا به ریاست نماینده ولی فقیه، نایب رییسی استاندار و با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صداو سیمای مرکز استان، شهردار و امام جمعه سنندج به زودی ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در این نشست به طور نمادین به عضویت سامانه بچه‌های مسجد درآمد.

برچسب‌ها مسجد کردستان کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد کردستان کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد کردستان کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان