Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اخبار منتشر شده درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان گفت: موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در البرز مشاهده نشده است. ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نور محمد فردی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت:  تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان البرز مشاهده نشده و این استان به همراه سایر بخش‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البرز به همراه استان‌های فارس، تهران، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و خراسان رضوی جزو 9 استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز  با بیان اینکه براساس سیاست‌های کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده می‌شود، بیان کرد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه‌های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها باید در این زمینه مشارکت نمایند. 

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده استموردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران مشاهده نشده استشایعه آنفولانزای خوکی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  با اشاره به  پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری‌ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه‌های طیور، عنوان کرد:  آشنا کردن محیط بانان، صیادان و شکارچیان با بیماری، اقدام در مورد معدوم سازی تلفات در تالاب‌ها، مراتع، آبشخورها و زیستگاه‌ها بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی انجام گردد. 

معاون استاندار همچنین به همکاری در آموزش و ترویج برای بهر برداران و هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی و استانی برابر مقررات و دستور العمل‌های مربوطه توسط سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد و پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرائی مقابله با بیماری صورت گیرد.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری‌ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه‌های طیور توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یک ضرورت است،ادامه داد: مراکز عرضه طیور توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط رصد و پایش شود.

انتهای پیام/ز

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان

دریافت 8 MB کد خبر 848204 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم استان لرستان

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان