Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:53:46 GMT

افتتاح نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران‌

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۳۶۸۴

افتتاح نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران‌

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره از نمایشگاه کتاب دوحه از امروز (۱۹ دی) با شعار «افلا تتفکرون» و با محوریت کتب علمی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه شروع به کار کرد و تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد. با توجه به اعلام سال ۲۰۲۰ به عنوان سال تبادلات فرهنگی میان دو کشور قطر و فرانسه، کشور فرانسه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع و بر اساس تفاهم نامه تبادل غرفه میان دو نمایشگاه کتاب دوحه و تهران، به نمایندگی از صنعت نشر ایران در نمایشگاه حضور دارد و ۴۰۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف در حوزه‌های دین، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ادبیات و … را به نمایش گذاشته است. علاوه بر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نشر احسان، انتشارات کانی مهرو خانه فرهنگ و هنر ایران به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و کتاب‌هایی از ناشران مختلف نظیر بوستان کتاب، انتشارات فاطمی و برخی ناشران علمی و دانشگاهی کشورمان به همت مرکز نشر دانشگاهی و انجمن ناشران دانشگاهی به نمایش گذاشته شده است. سی امین دوره این نمایشگاه با تغییر زمان برگزاری در تقویم سالیانه آن، در حالی برگزار می‌گردد که وزارت فرهنگ و ورزش قطر به دلیل همزمانی برگزاری آن با جشن‌های روز ملی و رویداد جام جهانی پیش رو به میزبانی کشور قطر آن را به تاریخ جدید منتقل کرد.

معرفی صنعت نشر ایران و مراکز مرتبط، معرفی برنامه‌های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی همراه با معرفی و دعوت از ناشران خارجی شرکت کننده برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله برنامه‌های حضور مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره ازنمایشگاه است.

همچنین دیدارها و بازدیدهایی با نمایندگان ناشران مطرح اسلامی و نمایندگان دیگر کشورها همرا ه با بازدید از مراکز فرهنگی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده حضور ایران است.

کد خبر 4821292 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: دوحه قطر کتاب و کتابخوانی موسسه نمایشگاه های فرهنگی سردار سلیمانی قاسم سلیمانی ترجمه میراث فرهنگی رایزنی فرهنگی شهادت ادبیات دونالد ترامپ جشنواره ملی اسباب بازی گردشگری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب و کتابخوانی بازار نشر نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود

رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش تسنیم از محدود شدن حضور ناشران پخته‌خوار در این دوره نمایشگاه خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر احمدوند رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب های ناشران دیگر می پردازند،  توضیح داد: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و  کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور نداشته باشد، البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

پرسش دوم تسنیم به حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی اختصاص داشت. که رمضانی در پاسخ به این پرسش گفت:  ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی حضور دارند و چینش متناسب و فضای بیشتری خواهند داشت؛ سکوها می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است