Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@15:28:52 GMT

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۴۵۱۴

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی

پول نیوز - رئیس سازمان شیلات ایران، از پیش بینی تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات شیلاتی، ۸۰۰ هزار تن آبزی‌پروری و ۷۰۰ هزار تن صید ماهیان به عنوان مهم‌ترین سیاست‌های سازمان شیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز، نبی اله خون میرزایی با اشاره به افزایش ۴۰ برابری تولیدات شیلات کشور در طول ۴۰ سال گذشته، گفت: در سال ۵۷ از مجموع ۳۲ هزار تن تولیدات شیلاتی بیش از ۲۹ هزار تن صید و ۳ هزار تن آبزی پروری بوده که این میزان در حال حاضر از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن تولید، حدود ۵۰۰ هزار تن تولیدات آبزی پروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی با تاکید بر این که باید آبزی پروری در شیلات بیشتر از میزان صید باشد، بر استفاده بیش از پیش ظرفیت های آبزی پروری به ویژه ظرفیت های پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان تاکید کرد.

‎خون میرزایی با بیان این که مجتمع پرورش ماهی در قفس نیکسا نگین این صنعت در کشور و منطقه است گفت: پرورش ماهی در دریا یک روش آبزی‌ پروری نیازمند به دانش و تکنولوژی است که خوشبختانه این مهم در مجتمع پرورش ماهی در دریای نیکسا به خوبی محقق شده و می تواند الگویی برای سرمایه گذاری در این صنعت باشد.

‎وی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات علمی در علوم شیلاتی گفت: خوشبختانه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی پشتیبان خوبی برای فعالیت های شیلاتی در کشور است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که ظرفیت های هرمزگان در حوزه صید از قدیم شناخته شده بوده است، گفت: رویکرد جدید سازمان آبزی پروری است که هرمزگان در این عرصه نیز پیشرو است.

وی افزود: استان هرمزگان توانسته رتبه اول در تولیدات شیلاتی را داشته باشد که این مهم نشان از فعالیت ها و تلاش های صورت گرفته حوزه شیلات است.

خون میرزایی با بیان این که در حوزه صید و منابع موجود دریا نباید اشتباه تلخ دریای خزر را تکرار کنیم و بیش از حد به دریا فشار بیاوریم تصریح کرد: سازمان شیلات ایران با این وجود به جامعه صیادی دارای مجوز متعهد بوده و برای این عزیزان برنامه ریزی برای صید و صیادی پایدار را همواره در دستور کار قرار داده است.

‎هرمزگان قطب طلایی پرورش ماهی در دریا

همچنین مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت های خوب استان هرمزگان در حوزه پرورش ماهی در دریا از هرمزگان به عنوان قطب طلایی پرورش ماهی در دریا یاد کرد.

‎محسن یکتاپور محدودیت منابع آبی در آب های داخلی، کاهش صید برخی از گونه های دریایی در جهان، روند صعودی تولیدات آبزی پروری را از عوامل مهم در حرکت به سوی پرورش ماهی در دریا خواند.

‎‫وی افزود: خوشبختانه شیلات هرمزگان در عرصه پرورش ماهی در دریا توانسته گام های خوبی را بردارد به طوری که در حال حاضر در جنوب کشور این استان پیشتاز تولید ماهی در دریا است.

‎‫یکتاپور با اشاره به این که استان هرمزگان توانسته با کشورهای پیشرو این صنعت همگام عمل کند، گفت: ظرفیت بالای تولید به علت وسعت دریاها، عدم نیاز به هوادهی، کاهش هزینه های تامین و نگهداری، شرایط مناسب پرورشی، وجود گونه های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می دهند را از اهم علل موفقیت این استان در این زمینه خواند .

‎‫مدیر کل شیلات هرمزگان شیلات هرمزگان با بیان این که در حال حاضر ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تن ظرفیت پرورش ماهی در دریای استان است گفت: تاکنون با همت و پیگیری های شیلات هرمزگان در جذب سرمایه گذار برای بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۰۰ تن از این میزان مجوز صادر شده است.

‎‫وی با بیان این که در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی یکی از برنامه های اولویت دار این طرح مشارکت تعاونی های صیادی در اجرای آن است، گفت: این مهم می تواند علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی پروری موجبات کاهش برداشت از ذخیره گاه های طبیعی آبزیان را به دنبال داشته باشد که نقش بسیار مؤثر و مهمی در حفظ ذخائر آبزیان برای نسل آینده خواهد داشت.

گفتنی است؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه رئیس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسؤولین کشور و استان در ادامه از فعالیت های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در غرب هرمزگان بازدید کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید ماهی شیلات پرورش ماهی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات آبزیان بسته‌بندی و فرآوری‌شده استان از ۲۲ هزار تن در ۱.۵ سال گذشته به ۳۶ هزار تن در سال رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد راستینه در حاشیه افتتاح  و کلنگ‌زنی طرح‌های کشاورزی و دامپروری استان، اظهار داشت: واحد فرآوری و بسته‌بندی آبزیان شهرکرد با سرمایه‌گذاری و تسهیلات 570 میلیارد ریالی و با اشتغال 30 نفر مستقیم و 100 نفر غیرمستقیم به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام گام مهمی در افزایش ظرفیت بسته‌بندی و فرآوری آبزیان استان برداشته شد، مطرح کرد: با همت دوستان در جهاد کشاورزی استان و شیلات استان، در 1.5 سال اخیر میزان تولیدات بسته بندی آبزیان استان از 22 هزار تن به 36 هزار تن در سال رسیده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش آبزیان و خوراک آبزیان برداشته است، گفت: نیاز است این زنجیره‌های ارزش با ارتقاء ساختار اداری شیلات استان، تکمیل شود.

راستینه با بیان اینکه اداره شیلات استان به اداره کل ارتقاء پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم دیگر که در استان انجام شده است، آغاز ایجاد مرکز ملی تشخیص آبزیان و مرکز تحقیقات آبزیان در استان است که در تکمیل زنجیره ارزش و ارتقاء کیفیت تولیدات استان و کشور مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سال 98 کار مجتمع پرورش اسب شهرکرد آغاز شد و در دو سال گذشته با پیگیری‌های مستمر توسط مسئولان استانی این مجتمع آماده کلنگ زنی شد، عنوان کرد: این مجتمع پرورش اسب یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشور خواهد بود.

راستینه با اشاره به هزینه 1500 میلیارد تومانی برای احداث مجتمع پرورش اسب 2000 راسی، خاطرنشان کرد: این مجتمع پرورش اسب بعنوان یک مدل موفق پرورش اسب مخصوصا اسب‌های ورزشی و مسابقاتی خواهد بود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد