Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، حامد نائیجی درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در تشخیص هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران گفت: از روز گذشته با انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی فرآیند استخراج پروفایل‌های ژنتیکی از آنان آغاز شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد، اما تا کنون هویت هیچ یک از اجساد شناسایی نشده است، چرا که آزمایش‌هایی که باید انجام شود، زمان‌بر است و باید مراحل مختلفی را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ البته تمام تلاش متخصصان و کارشناسان پزشکی قانونی این است که در کم‌ترین زمان ممکن اجساد قربانیان شناسایی شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

نائیجی درباره شمار بستگان قربانیان این حادثه که برای اخذ نمونه ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند نیز گفت:‌ طبق آمارهای ما تا پیش از ظهر امروز از ۱۱۵ نفر از بستگان قربانیان در مرکز پزشکی قانونی استان تهران نمونه اخذ شده است و برخی نفرات نیز باقی‌مانده‌است که لازم است زودتر برای اخذ نمونه اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد شناسایی هویت قربانیان خارجی این هواپیما نیز گفت: در این خصوص رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است؛ اقداماتی هم بنا شده از طریق پلیس بین‌الملل و کانال‌های دیگر انجام شود تا بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن نمونه ژنتیکی را از بستگان این افراد در خارج از کشور اخذ کرده و هویت آنان را نیز شناسایی کنیم.

به گفته وی اقدامات کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی استان تهران به شکل شبانه‌روزی در مرکز آزمایشگاهی و تشخیص کهریزک برای شناسایی هویت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد در شهرستان قائمشهر موجب مرگ کودک ۷ ساله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: حادثه غم انگیز در منزل مسکونی در  شهرستان قائمشهر رخ داد و پسر 7 ساله  خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد سقوط کمد باعث مرگ وی شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر فرزندان خردسال در خانه دارند تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانند و وسایلی مانند اسباب‌ بازی‌ها و خوراکی ‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه ‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنند.

عباسی ادامه داد: اقلام سنگین ‌تر را بهتر است در قفسه‌ها و کشوهای پایین ‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد