Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین میرزاییان روز پنجشنبه در بیست و هفتمین اجلاس شورای عالی استان ها در محل ساختمان قدیم مجلس افزود: مسیر ریل اصفهان تهران به طول ۴۵۰ کیلومتر است که با تکمیل این خطوط ریلی فاصله زمانی آن از اصفهان به تهران کمتر از یک ساعت و نیم می شود که متاسفانه نمایندگان استان اصفهان در این زمینه کم کاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به آلایندگی زیست محیطی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان اصفهان از لحاظ آلایندگی زیست محیطی رتبه اول کشور را دارد که لازم است دولت، تدابیر خاصی جهت رفع این آلایندگی انجام دهد.

درخواست برای تامین کسری بودجه حمل و نقل شهری کلانشهرها

نماینده استان اصفهان در شورای اسلامی عالی استان ها گفت: انتظار داریم سازمان حمل و نقل شهری و دولت نسبت به تامین کسری بودجه حمل و نقل شهری کلانشهرها اقدام لازم را انجام دهند.

میرزاییان در ادامه به تامین بودجه شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: با پیگری الویری رییس شورای عالی استان ها و اعضای کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقریبا می توان گفت در لایحه مدیریت پایدار شهرداری‌ها در مجلس اقدامات خوبی صورت گرفته است و بودجه شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده مانند سال‌های قبل تامین شده است.  

وی با تشریح برخی مشکلات استان اصفهان به ویژه شهرستان های نطنز و بادرود گفت: متاسفانه بودجه لازم جهت تکمیل پروژه آب رسانی به شهرستان های نطنز و بادرود در استان اصفهان توسط وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین نشده است.

نماینده استان اصفهان در شورای اسلامی عالی استان ها افزود: در سال رونق تولید متاسفانه هنوز برخی وزارتخانه ها مانند وزارت صنعت و معدن و تجارت در ارتباط با احداث کارخانه های تولیدی با متقاضیان با قوانین دست و پا گیر آنان را دلسرد می کنند.

میرزاییان تصریح کرد: حتی یک کارخانه تولیدی در قطب صنعتی بادرود به رغم داشتن ۱۰۰ هکتار زمین مسطح و دارای زیرساخت مناسب، نمی تواند احداث شود؛  هر سرمایه گذاری که به این مکان هدایت کردیم به علت قوانین پرپیچ و خم منصرف شدند.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه راه آهن بادرود که روزانه ۲۳ قطار مسافربری در این مکان توقف دارند متاسفانه به دلیل عدم نظارت وزیر راه و شهرسازی کماکان مشکلات رفاهی، خدمات و فنی زیادی داشته که انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را جهت سر و سامان دادن به این ایستگاه استراتژیک کشور صادر کنند

استان سیستان و بلوچستان دارای آخرین رتبه استانداردهای جاده ای 

حمزه قادری نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی عالی استان ها نیز در این اجلاس با اشاره به درگذشت محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در اثر سانحه تصادف گفت: استان سیستان و بلوچستان از منظر حجم و مقدار، بیشترین راه های برون شهری و روستایی را دارد اما از نظر استانداردهای جاده ای در آخرین رتبه کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب آن، هزار و ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد اما فقط ۲۷۴ کیلومتر بزرگراه و آن هم در شمال استان دارد؛ جنوب استان، هیچ بزرگراهی ندارد.

قادری افزود: جاده های ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان تفاوتی با جاده های روستایی ندارند درحالیکه این استان، شاهراه ارتباطی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. جاده های موجود تحمل ترافیک ماشین های سنگین و نیمه سنگین را ندارد. کمتر اتفاق می افتد که جاده های استان به ویژه جاده های ایرانشهر، خاش، زاهدان، نیک‌شهر و چابهار کشته ندهند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی عالی استان ها خاطرنشان کرد:  آمارها نشان می دهد در سال ۹۷، هزار و ۱۰۰ نفر براثر سوانح جاده ای، جان خود را در این استان از دست داده اند و تعداد این جانباختگان در ۶ ماهه امسال به ۶۵۰ نفر می رسد. چه کسی جوابگوی این حجم کشته و زخمی از جاده های استان است. جاده های استان قتلگاه جوانان، نخبگان، زنان و کودکان این خطه شده است.

قادری گفت: از رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی می خواهم که امروز استان سیستان و بلوچستان را دریابند که فردا دیر است. اگر سیل و زلزله و بلایای طبیعی کام را تلخ می کند اما تعداد کشته های جاده ای این استان به مراتب بیشتر از کشته شدگان بلایای طبیعی است.

/۲۳۲۲۳۲۳۱ کد خبر 1340670

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: راه آهن قطار شرکت قطارهای مسافری رجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ‌ها طی می‌کند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق پراستعداد و با ظرفیت بالا در نصف‌جهان است که ظرفیت توسعه بسیار زیادی در خود نهفته دارد و یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه در راستای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی است که در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ ها طی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به ضخامت هشت سانتی‌متری کف‌سازی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر با استفاده از بتن الیافی، ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش مقاومت بیشتر این بنا انجام شده است.

نظری‌پور با توجه به رونق ساخت و ساز پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۵ تاکید کرد: این پروژه مشارکتی که در قالب یک مجتمع تجاری و پارکینگ در خیابان اباذر و در مجاورت عمارت تاریخی خان و مسجد گلزار خوراسگان (مصلی نمازجمعه) احداث شده است، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مکان پارک خودرو، می‌تواند پس از بهره برداری یکی از مهم‌ترین مشکلات این خیابان یعنی ترافیک و ازدحام بیش از اندازه خیابان اباذر خوراسگان را رفع کند.

وی با بیان اینکه پروژه خورشید شهر در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، تصریح کرد: همکف این پروژه به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تلاش برای تکمیل آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بتوانیم توسعه شهر در منطقه ۱۵ و شرق کلان‌شهر اصفهان را بیش از پیش سرعت و رونق بخشیم.

کد خبر 749957

دیگر خبرها

  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت