Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه در کارگاه یک روزه آشنایی خبرنگاران با فضای مجازی اظهار داشت: یکی از مهمترن علل مراجعه شهروندان به فضای مجازی خرید یا پرداخت آنلاین است که در این مواقع کلاهبرداری هایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تصاویر امنیتی به منظور بررسی ربات نبودن در درگاه بانکی پیش بینی شده است که در هر نوبت ورود به صفحه، این تصاویر که حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و برخی مواقع ترکیبی از حروف و اعداد است، باید تغییر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان ادامه داد: افرادی که قصد پرداخت اینترنتی دارند پس از ورود به صفحه پرداخت، یک بار به صورت آزمایشی از صفحه خارج شده و مجدد وارد شوند در صورت تغییر نیافتن این حروف، از ادامه عملیات خودداری کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: یا در یک نوبت یکی از اطلاعات درخواستی در صفحه را به عمد اشتباه وارد کنند که در صورت اعلام اخطار بدانند که صفحه جعلی نیست و در صورت پذیرش اطلاعات غلط بدانند که وارد صفحه فیشینگ شده‌اند.

وی درباره اسکیمر گفت: اسکیمر نوعی تخلف مبتنی بر فناوری دیجیتال است که در آن با استفاده از یک دستگاه جانبی که بر روی خودپردازها یا دستگاه پوز نصب می شود، اقدام به کپی کردن غیرقانونی از داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی می‌شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از شهروندان خواست به هیچ وجه کارت بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند همچنین رمز کارت را خودشان وارد کنند و در اختیار دیگران گذاشتن رمز عبور کارت بانکی پرهیز کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: هنگام خریدهای آنلاین تا زمانی که کالا به دست مشتری نرسیده است از پرداخت پول خودداری کند چرا که بیشتر مشکلات ناشی از سایت های حراج آنلاین نظیر سایت شیپور و دیوار  تخلف هایی از این دست است.

وی گفت: همچنین برای واریز پول به حساب افراد به هیچ وجه نیاز به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نیست و نباید فریب افراد شاید که با بیان اصطلاحات فنی نادرست درصدد هدایت افراد به پای دستگاه خودپرداز هستند توجهی کرد چرا که این درخواست نشان از کلاهبرداری است. 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان افزود: گوشی تلفن همراه محل امنی برای نگهداری اطلاعات خصوصی به ویژه عکس شخصی نیست و در بسیاری از مواقع بانوان با مراجعه به پلیس فتا به علت گم کردن یا به سرقت رفتن گوشی تلفن همراه از فاش شدن اطلاعاتشان ابراز نگرانی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان دارای گوشی هوشمند خواست از مطالب یک کتاب برای رمز گذاری استفاده کرده و از چند رمز متفاوت برای ورود به گوشی و دیگر بخش های آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مشکلات این است اطلاعات شخصی و ملی خود را به حراج گذاشته ایم بیان کرد: آیا کسی حاضر است تمامی اطلاعات شخصی و خانوادگی، آدرس محل سکونت و علاقه مندی هایش را پشت شیشه سوپرمارکتی نصب کند؟ پس چرا در فضای مجازی تمامی اطلاعات را منتشر کرده و اجازه می دهیم همه افراد به آن دسترسی داشته باشند. 

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر افراد اقدام به ذخیره تصاویر شخصی در تلفن همراه و رایانه می کنند انتظار می رود هنگام نیاز به تعمیر این قبیل وسایل از قرار دادن آنها در اختیار افراد غریبه و ناشناس پرهیز کنند.

برچسب‌ها همدان کلاهبرداری شبکه اجتماعی مجازی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان کلاهبرداری شبکه اجتماعی مجازی پلیس فتا همدان کلاهبرداری شبکه اجتماعی مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره تربیت دانش‌آموزان کنشکر رسانه‌ای (نوآوین) در یزد اظهار کرد: این دوره در سال گذشته به صورت کشوری در قالب سه اردوی استانی با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز برگزار شد، اما در سال جاری هر استان به صورت مجزا اقدام به برگزاری این اردوها با حضور قریب به ۲۰۰ دانش‌آموز کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره یادگیری مهارت‌های مرتبط با فضای رسانه‌ای جامعه و کنشگری است و در صورت تحقق اهداف تعیین شده در پایان این اردو، ۶۰۰ نوجوان دغدغه‌مند رسانه‌ای در کشور فعالیت خواهند داشت و با نگاه خود رویدادهای ملی و جهانی را به مخاطب خود انتقال خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه نسل جدید سازنده فضای رسانه‌ای کشور هستند، گفت: در این دوره ۲۱۵ دانش‌آموز پسر از پایه هشتم تا یازدهم از شهرستان‌های یزد، مهریز، ابرکوه، بافق و زارچ در پنج مبحث سناریونویسی، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و انتشار شرکت کردند و با اجرای بازی‌های گروهی و چند فوق‌برنامه دیگر طی دو روز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 6091478

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان