Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنگ شوانگ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: ایالات متحده آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج شده، از حقوق بین الملل و تعهدات بین المللی خود غافل شده، فشار حداکثری بر ایران وارد کرده و سایر طرف ها را هم از انجام تعهدات خود منع کرده است این اقدامات آمریکا، ریشه تنش های فعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برجام به عنوان یک قرارداد جامع و مورد تایید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل نام برد و گفت: برجام به عنوان نتیجه دیپلماسی چند جانبه، ستون مهمی برای سیستم بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای، صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش قابل توجهی از نظم بین المللی است.

این مقام چینی گفت: جامعه جهانی باید تصویر بزرگتر و طولانی مدتی در ذهن داشته باشد کاملاً از برجام حمایت کند و برای بهبود مساله هسته ای ایران و خاورمیانه تلاش کند چین در ارتباط و هماهنگی نزدیک با طرف های ذیربط خواهد ماند و برای این منظور تلاش های خستگی ناپذیری را انجام می دهد.

تلاش های چین و روسیه برای کاهش تنش در خاورمیانه 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به افزایش تنش ها در خاورمیانه نیز گفت: چین از نزدیک در حال پیگیری اوضاع در خاورمیانه بوده و با روسیه و سایر طرف های ذیربط در تماس نزدیک است اخیراً نیز وانگ یی وزیر امور خارجه چین با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره این موضوع تلفن صحبت کردند آنها در مورد وضعیت فعلی منطقه خلیج فارس و همکاری دو کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نظرات و مواضع خود را هماهنگ کردند.

او گفت: چین و روسیه به عنوان شرکای استراتژیک و اعضای دائم شورای امنیت، نظرات و مواضع مشابه یا کاملاً مشابهی در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی دارند ما گفت و گوها و هماهنگی های بین یکدیگر را حفظ کردیم که باعث ثبات و چشم انداز مثبت بین المللی شده است.

گنگ شوانگ اظهار کرد چین آماده تقویت ارتباطات و هماهنگی های استراتژیک با روسیه، حمایت مشترک از عدالت بین المللی و صلح و ثبات منطقه ای و نقش مسئولانه و سازنده در تشدید تنش ها در منطقه خلیج فارس و برخورد صحیح با اوضاع فعلی است.

دعوت ایران و آمریکا به خویشتنداری 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در مورد اظهارات ترامپ هم که گفته بود که ما بهترین ارتش جهان را داریم گفت: چین شرایط خاورمیانه را از نزدیک دنبال می کند و از طرف های ذیربط می خواهیم خویشتندار باشند صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باید تضمین شود زیرا این مهم به منافع همه کشورها خدمت می کند و برای کل جهان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

او گفت: چین معتقد است در روابط بین الملل همه کشورها باید صادقانه اهداف و اصول منشور سازمان ملل و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را رعایت کنند و اختلافات را از طریق گفت و گو، مذاکره و سایر راه های صلح آمیز حل کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد ما از همه طرف ها می خواهیم برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس تلاش های مشترکی انجام دهند چین نیز همچنان از موضع عینی و منصفانه حمایت می کند و نقش مهم و سازنده در بهبود اوضاع و برخورد صحیح با اوضاع بازی خواهد کرد چین سازنده صلح، مروج ثبات و مشارکت در توسعه در خاورمیانه بوده و خواهد بود.

310 310

کد خبر 1340705

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین ایران و چین تعهدات ایران در برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟