Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: اقدام های این ضابطان باید در چارچوب و شرایطی باشد که قاضی و دستگاه قضایی برای آنها تعیین می کند.

وی تصریح کرد: مسئول و ناظر مستقیم بر کار ضابطان قضایی دادستانی ها و قضات هستند که باید با نظارت دقیق و مستمر و همچنین رعایت شرایط و چارچوب قانونی اقدام به همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری همچنین بر ضرورت ارتباط قوی و تقویت همکاری های لازم و دوسویه میان ضابطان قضایی و دادستانی ها نیز تاکید کرد و گفت: باید راه و مسیر برای کسب اطلاعات از سوی مردم باز شود و هر کسی هر گونه اطلاعی از وجود فسادی از هر جایی می دهد نیز مصونیت قضایی دارد.

دادستان کل کشور همچنین یکی از وظایف مهم و همیشگی دادستان ها را دفاع از حقوق عامه مردم در بخش های گوناگون دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی از هر ظرفیت قانونی و مردمی در این راستا کمک خواهد گرفت.

وی به برخی سودجویی ها ،منفعت طلبی ها و یا کم کاری در دستگاه های مختلف اجرایی و تضییع حقوق عامه اشاره کرد و افزود: دادستان ها با قوت و جدیت این موضوع را که از اولویت ها و راهبردهای رئیس قوه قضائیه و سند تحول قضایی است، دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری یادآور شد: عزم دستگاه قضایی در برخورد شدید با فساد از جمله در خود قوه قضائیه جزم شده است و هیچ خط قرمزی با هنجارشکنان و عاملان فساد در این قوه وجود ندارد.

وی ادامه داد: سند تحول در دستگاه قضایی متناسب با شرایط کشور و بویژه در بدنه این قوه اغاز شده که تکریم ارباب رجوع ، احساس امیدواری به مردم و جامعه با اجرای دقیق عدالت و مقابله قاطعانه با مفسدان از مصادیق و شاخص های ضروری این سند است.

این مسئول قضایی همچنین به حادثه ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان وی در سیزدهم دی ماه امسال در فرودگاه بغداد اشاره کرد و گفت: برکات و ممزوج شدن خون این شهدا سرمنشا تحولات و برکات ارزشمندی در سطح منطقه بویژه میان ملت های آزادی خواه بوده است.

وی یاداور شد: مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس عراق، پس از این حادثه و شهدای ترور در بغداد مصوباتی را گذرانده‌اند که سابقه نداشته است.

منتظری تاکید کرد: همچنین از برکت خون شهدا این بوده است که آمریکایی که سالیان سال است در منطقه جولان می دهد و کسی جرأت حتی سنگ انداختن به سمت آنها را نداشته اکنون توسط سپاه مقتدر جمهوری اسلامی پایگاه‌ آنها موشک باران شده به گونه ای که سردمداران امریکا را گیج و سردرگم کرده است. 

دادستان کل کشور بیان کرد: بدون شک مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه بیش از سنوات گذشته به پای صندوق‌های رای خواهند آمد و بار دیگر انقلاب و نظام اسلامی را بیمه خواهند کرد.

در این آیین سید علی ملک حسینی به عنوان دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات مهرداد کرمی دادستان سابق تجلیل شد.

ملک حسینی پیش از این به عنوان رئیس دادگستری شهرستان دنا مشغول بود.

کرمی که از سال ۹۴ تاکنون دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد بود با ارتقای مسئولیت به عنوان قاضی دادیار دادسرای قضات استان تهران مشغول شد.

برچسب‌ها دادستان کهگیلویه وبویراحمد محمدجعفر منتظری معارفه یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستان کهگیلویه وبویراحمد محمدجعفر منتظری معارفه یاسوج دادستان کهگیلویه وبویراحمد محمدجعفر منتظری معارفه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد