Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با رد کامل احتمال اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: در جلسه ای که امروز با حضور تیم اواکراینی و سفیر کشور اوکراین برگزار شد این موضوع به صورت کامل رد شده است.

او اضافه کرد: هم کشور ایران و هم اوکراین اعلام کرده اند که با رسانه های خارجی ارتباطی نداشته باشند چراکه موضوعی که رسانه CCN مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مطرح می کند با اهداف سیاسی  خاصی است و مطرح کردن چنین موضوعاتی واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طرح احتمال برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی غیر علمی است/ اجازه ورود ذینفعان حادثه را برای بررسی داده ایم

او درباره عکسی که امروز کاربر توئتیری مبنی بر پیدا کردن قطعه ای به جز قطعه هواپیما گفت: من خود با این کاربر صحبت کردم و خود کاربر اعلام کرد که این عکس واقعیت ندارد و اشتباه بوده و از یک منبع غیر موثق گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ما اصلاً در محل سایت سانحه، هیچ قطعه‌ای از موشک پیدا نکردیم.

رضایی فر یاد آور شد: تا شعاع چند کیلومتری وقوع این سانحه جستجو شده و  هیچ شی غیر طبیعی پیدا نشده است.

همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به جوسازی‌هایی که برخی رسانه‌ها درباره علت سانحه هواپیمای 737 داشته‌اند، گفت: برخی‌ها سعی در جوسازی‌هایی برای علت وقوع این سانحه دارند که تمام آنها بی‌اساس و بی‌پایه است.

 علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم درباره این موضوع گفته است برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد.

گفتنی است ساعت ۶:۱۲ روز گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به علت نقص فنی دچار سانحه شد که بر اثر آن ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه دریافت پیشنهادات خارجی برای برخی بازیکنان
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • لحظه اصابت موشک حزب‌الله به خلیج حیفا | ویدئو
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • عکسی از اصابت موشک های ایرانی به اسرائیل /نورنیوز به نقل از بی بی سی: به هر نقطه ای از اسرائیل دسترسی داریم