Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی شامگاه امشب در تماس تلفنی "سیریل رامافوسا" رییس جمهوری آفریقای جنوبی با تاکید براینکه اراده ما بر این است که ناامنی و تنش در منطقه بالا نرود، افزود: ریشه بسیاری از مسائل خطرناک در منطقه ما از تحریم غیرقانونی آمریکا نشات می‌گیرد و امیدواریم همه کشورهای دوست با موضع گیری مناسب خود درمورد این اقدام غیر قانونی، آمریکا را وادار کنند به قانون برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی اتخاذ موضع از سوی کشورها در مورد ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد سلیمانی را بسیار مهم دانست و تاکیدکرد: ما باید به آمریکایی‌ها اعلام و تفهیم کنیم که جهان نمی‌پذیرد آنها اقدامات جنایتکارانه انجام دهند.

رییس جمهوری با بیان اینکه شهید سپهبد سلیمانی در سال‌های اخیر به طور مداوم با تروریسم، مخصوصا داعش مبارزه کرد، اظهار داشت: این جنایت  مردم ما را در برابر کشورهای متجاوز یکپارچه‌تر و منسجم‌تر کرد.

روحانی از آفریقای جنوبی به عنوان کشور دوست که همیشه در کنار ایران بوده نام برد و افزود: مردم ما نسبت به مردم آفریقای جنوبی همواره و بویژه در دوران مبارزه علیه آپارتاید، نگاهی دوستانه داشته‌اند.

رییس جمهوری افزود: همیشه میان ما و دولت آفریقای جنوبی همکاری‌های بسیار خوبی در سازمان‌های بین المللی بوده و امیدوارم در محکومیت این تروریسم دولتی  باز هم در مجامع بین المللی همصدا باشیم.

روحانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  ابراز امیدواری کرد که وزیران امورخارجه برای اجرایی کردن سندهای همکاری تلاش کنند و روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بیش از پیش توسعه یابد.

رییس جمهوری آفریقای جنوبی نیز ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سلیمانی به دولت و مردم ایران از طرف دولت و ملت آفریقای جنوبی، ترور شهید سلیمانی را بزدلانه خواند و گفت: من از شنیدن خبر شهادت سپهبد سلیمانی که در میان مردم بسیار محبوب بود، شوکه شدم و این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم.

رامافوسا هچنین با برشمردن ضرورت توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می‌بایست بیش از پیش فعال شده و موضوعات دو جانبه را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو