Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری گفت: اراده ما بر این است که ناامنی و تنش در منطقه بالا نرود و امیدواریم آمریکایی ها دست از اقدامات غلط خود بردارند، البته آنها می دانند که اگر اقدام دیگری علیه منافع ما انجام دهند با عکس العمل شدیدتر ما مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج شنبه (۱۹ دی) در تماس تلفنی " سیریل رامافوسا" رئیس جمهور آفریقای جنوبی با وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل خطرناک در منطقه ما از تحریم غیر قانونی آمریکا نشات می گیرد ، افزود: امیدواریم همه کشورهای دوست با موضع گیری مناسب خود درمورد این اقدام غیر قانونی، آمریکا  را وادار کنند به قانون برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی اتخاذ موضع از سوی کشورها در مورد ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی را بسیار مهم دانست و تاکیدکرد: ما باید به آمریکایی‌ها اعلام و  تفهیم کنیم که جهان نمی پذیرد آنها اقدامات جنایتکارانه انجام دهند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه سردار سلیمانی در سال های اخیر به طور مداوم با تروریسم ، مخصوصا داعش مبارزه کرد، اظهار داشت:  این جنایت  مردم ما را در برابر کشورهای متجاوز یکپارچه تر و منسجم تر کرد.

روحانی از آفریقای جنوبی به عنوان کشور دوست که همیشه در کنار ایران بوده است نام برد و افزود: مردم ما نسبت به مردم آفریقای جنوبی همواره و بویژه در دوران مبارزه علیه آپارتاید، نگاهی دوستانه داشته اند.

رئیس جمهور افزود: همیشه بین ما و دولت آفریقای جنوبی همکاری های بسیار خوبی در سازمان های بین المللی بوده و امیدوارم در محکومیت این تروریسم دولتی  باز هم در مجامع بین المللی همصدا باشیم .

روحانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  ابراز امیدواری کرد که وزرای امور خارجه برای اجرایی کردن سندهای همکاری تلاش کنند  و روابط دو کشور در همه زمینه ها اعم از سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و علمی بیش از پیش توسعه یابد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی ایران و آفریقای جنوبی حسن روحانی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در گفتگو با خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رییس دفتر روحانی: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری و اعضای دولت وجود ندارد رییس دفتر روحانی: در سخنرانی ترامپ تصمیم اجرایی مطرح نشد

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد