Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت عراق، سوریه، لبنان و اغلب این کشورها و حتی افغانستان می دانند تمامیت ارضی آنها و حفظ منافع و اتحاد ملی شان واقعا مدیون مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی است.

«سید حسین نقوی حسینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی گفت: از اهداف اقدام تروریستی و ضد حقوق بشری ترامپ مبنی بر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، بهره‌برداری انتخاباتی و سیاسی داخل آمریکا است زیرا آمریکایی‌ها بارها دچار ناکامی شده بودند و دماغشان به خاک مالیده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ نمی‌توانست به مردم  آمریکا در ارتباط با عامل این ناکامی‌ها پاسخ دهد و ناکامی هایش هم از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی بود و به همین جهت او، برگ زرینی را برای مردمش رو کرد. 

او ادامه داد: حالا ترامپ باید نتیجه این را حفظ کند. اما چگونه باید حفظ کند؟ اگر آمریکایی ها  شاهد انتقام سخت باشند که ترامپ هر دو وجه را باخته هم در داخل و هم به عرصه بین‌المللی، بدهکار می‌شود. ترامپ مجبور است با توئیت های تند و ژست قلدر مائابانه نشان دهد که در مقابل ایران می‌ایستد و پایگاه‌های ایران را زیر نظر دارد. ترامپ به ضعف، شکست‌پذیری و ضربه پذیری خود کاملا واقف است. آمریکایی‌ها در قلمرو جغرافیایی جهان ضربه پذیرند و  انتقام سخت می‌تواند  هرجای دنیا صورت بگیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: انتقام ایران از امریکا می‌تواند هر جای خاورمیانه و جهان اسلام صورت گیرد چون این ضعف‌ها را می‌دانند بنابراین در بیم و وحشت‌اند که اگر  اقدامی صورت گیرد، چه پاسخی خواهند داشت. ترامپ در دو وجه حرکت می‌کند به جهت بیم و وحشت، واسطه می‌فرستد و نامه و پیام می‌دهد تا بالاخره ایران به  واسطه‌ها پاسخ دهد و آن انتقام سخت را در دستور کار قرار ندهد. از سوی دیگر برای قانع کردن مردم خود و حفظ پرستیژ، مجبور است توئییت‌های قلدرمئابانه بزند.

او گفت: شهادت سردار سلیمانی قطعا فصل جدیدی از مقابله جهان اسلام، کشورهای محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را در منطقه ورق خواهد زد چون این اقدام خیلی اقدام جنایتکارانه و انصافا ضد حقوق بشری و برخلاف مواضع بین المللی بود. بنابراین یک فصل جدیدی از مبارزه با آمریکا در منطقه شکل خواهد گرفت به طوری که هیچ آمریکایی و  هیچ پایگاه آمریکایی در خاورمیانه دیگر احساس امنیت نخواهد داشت.

نقوی حسینی بیان کرد: مناسبات ایران با عراق و کشورهای محور مقاومت قطعا قوی تر خواهد شد. همان طور که عراقی‌ها هم اهمیت این حضور و مراودات را به خوبی می‌دانند بنابراین به نظرم این اتفاق، به پیوند بین ایران و این کشورها استحکام بیشتری می بخشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت گفت: ملت عراق، سوریه، لبنان و اغلب این کشورها و حتی افغانستان می دانند تمامیت ارضی آنها و حفظ منافع و اتحاد ملی شان واقعا مدیون مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی است.

او درخصوص اقدام کمیسیون امنیت در رابطه با جنایت امریکا گفت: بخشی از پیشنهادات، اقدامات قضایی علیه آمریکا است، اقدام امریکا برخلاف منشور سازمان ملل متحد و برخلاف موازین بین‌المللی است. مقام رسمی کشور ما رسما به عراق دعوت شده و یک سفر رسمی، انجام داده و این عملیات تروریستی صورت گرفته  است که تجاوز آشکار آمریکا به خاک عراق است. بنابراین انتظار این است که وزارت خارجه حوزه حقوقی دولت و  ریاست  جمهوری نسبت به این موضوع اقدامات خیلی مهم و همه جانبه‌ای را انجام دهند و ترامپ را به عنوان یک جنایتکار جنگی پای میز محاکمه بکشانند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حقوق خاورمیانه سازمان ملل متحد لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار عباسقلی زاده در مراسم هیئت رزمندگان اسلام آذرشهر ادامه داد: تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان است و به گفته این شهید سرافراز سپاه اسلام، جمهوری اسلامی حرم است.

وی تاکید کرد: ما باید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

سردار عباسقلی زاده بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات آتی تاکید کرد و افزود: شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کنند.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، توانمند و انقلابی در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی دارد.

 

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه